پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
«گاهشماری و جشن‌های ایران باستان» پژوهشی ارزشمند از نوروز باستانی است

امیرتیمور رفیعی، تاریخ‌شناس و پژوهشگر گفت: کتاب «گاه‌شماری و جشن‌های ایران باستان» اثر هاشم رضی کتابی پژوهشی و ارزشمند است که از تمام جشن‌های ایران باستان، خصوصا نوروز باستانی اطلاعات خوبی به خواننده می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امیرتیمور رفیعی، تاریخ‌شناس، پژوهشگر و مولف کتاب «‌تاریخ سیاسی اجتماعی تیموریان» به عنوان پیشنهاد برای مطالعه در تعطیلات نوروزی گفت: کتاب «گاه‌شماری و جشن‌های ایران باستان» اثر هاشم رضی کتابی پژوهشی و ارزشمند است که از تمام جشن‌های ایران باستان، خصوصاً نوروز باستانی اطلاعات خوبی به خواننده می‌دهد.

وی افزود: این کتاب با استفاده از تمام متون و منابع کهن و از منشا زبان‌شناسی به فرهنگ و جشن‌های باستانی ایران که در طی تاریخ کهنسال ایران در میان مردم رواج داشته و دارد، پرداخته است.

این تاریخ‌شناس و پژوهشگر بیان کرد: کتاب «گاه‌شماری و جشن‌های ایران باستان» اثر هاشم رضی یک پژوهش علمی درباره جشن‌های ایرانیان در طول تاریخ و چگونگی شکل‌گیری آیین‌ها، مراسم و باورهای مردم این مرز و بوم است که از سوی انتشارات بهجت راهی بازار چاپ و نشر شده است. در این پژوهش تلاش شده خوانندگان امروزی با اسطوره‌های کهن آشنا شوند تا با بررسی افسانه‌های کهن آریایی به حقیقت و زیبایی که در آیین‌های باستان وجود دارد، پی ببرند.

«گاهشماری و جشن‌های ایران باستان» پژوهشی ارزشمند از نوروز باستانی است

وی در ادامه گفت: هاشم رضی، ایران‌شناس، نویسنده و مترجم ایرانی بیش از ۲۰ کتاب تألیفی دارد. هاشم رضی از پژوهشگران در حیطه تاریخ زردشتیان است و کتاب‌ها و تحقیقات بسیاری در این زمینه دارد که کتاب «گاه‌شماری و جشن‌های ایران باستان» برای نسل جوان که مشتاق آشنایی با فرهنگ کهن و سنتی خود هستند، بسیار راهگشا است. ناگفته نماند که این کتاب به لحاظ اهمیتی که دارد، بارها تجدید چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها