دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
برنامه‌های کتاب‌محور نوروز رمضانی به‌نشر

سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی کتاب‌محور در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ذیل شعار «آرام جان‌ها، بهار حرم، بهار زندگی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی کتاب محور ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ذیل شعار «آرام جان‌ها، بهار حرم، بهار زندگی» خبر داد. مسعود فرزانه شعار محوری برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروزی را «آرام جان‌ها، بهار حرم، بهار زندگی» عنوان کرد و افزود: با توجه به کار ویژه انتشارات به‌نشر در خصوص تولید و انتشار کتاب در حوزه ادبیات دینی و نظر به سبد فاخر و ارزشمند رمان‌ها و داستان‌های دینی، برنامه‌های نوروزی این انتشارات با هدف معرفی و برجسته‌سازی این آثار با عنوان کلی بهار خوان ۳ و شعار «رمضان به یاد ماندنی با ۵۰ کتاب دینی و خواندنی» برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: انتشارات به‌نشر در نمایشگاه قرآن کریم حضور می‌یابد و با عرضه بیش از ۵۰۰ اثر به معرفی و فروش تازه‌های نشر در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال و آثار دینی و کتب قرآن و ادعیه می‌پردازد. فرزانه با اشاره به مسابقه نوروزی انتشارات به‌نشر با محوریت کتاب «قصه‌های مامان جونی و زیارت» نوشته مجید ملامحمدی اظهار کرد: این مسابقه با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه از ابتدای اسفند آغاز به کار کرده و تا اواسط بهار ادامه دارد. وی به حضور انتشارات به‌نشر در نمایشگاه «پیاده‌راه آیت الله طبسی» اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که یکی از آن‌ها برنامه رمان‌خوانی است. در این برنامه، هنرمندان و بازیگران در شب‌های ماه مبارک رمضان بخش‌هایی از رمان‌های دینی منتخب را به صورت دورخوانی و به شیوه نمایشنامه رادیویی برای زائران حرم رضوی خوانش و اجرا می‌کنند.

سرپرست انتشارات به‌نشر تصریح کرد: هم چنین پیش‌بینی شده در پیاده راه آیت الله طبسی، نمایش کودکانه حنانه براساس کتاب «قصه‌های حنانه» با هدف فرهنگ‌سازی درباره حجاب و پوشش اجرا می‌شود. در کنار اجرای این‌نمایش‌ها، کتاب‌های انتشارات به‌نشر در بخش‌های قرآن و ادعیه، رمان و داستان‌های دینی به زائران و مجاوران حرم رضوی معرفی می‌شود.

ارائه ۵۰ اثر منتخب در طرح «بهارخوان ۳»

سرپرست انتشارات به‌نشر، با اشاره به اجرای طرح «بهار خوان ۳» افزود :۵۰ اثر منتخب در طرح بهارخوان ۳ انتخاب شده است که با تخفیف ویژه ۲۰ درصدی در تمامی فروشگاه‌های انتشارات به‌نشر به مخاطبان و کتاب دوستان عرضه می‌شود. فرزانه از طرح اهدای کتاب به مساجد خبر داد و گفت: با هدف افزایش سرانه مطالعه و استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان، امسال بیش از هزار بسته کتاب آماده شده که به کتابخانه‌های مساجد متقاضی اهدا می‌شود. او گفت: تولید و عرضه ده هزار نسخه مجله ویژه کودکانه با عنوان «نقاره خونه» نیز در حال انجام است. این مجله که به همت گروه تولید انتشارات به‌نشر آماده می‌شود، در مناسبت‌های خاص همانند ولادت و شهادت حضرت رضا (ع) و نیز نوروز رمضانی، برای کودکان زائر حرم رضوی آماده سازی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها