یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
کتاب زیربنای تمدن اسلامی ایرانی است/ ترویج کتابخوانی بر اساس بیانیه گام دوم

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه کتاب زیربنای تمدن اسلامی ایرانی است، گفت: دولت بویژه وزارت ارشاد فضاهای تعاملی و گفتگو در حوزه های مختلف به خصوص کتاب را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از سمنان، احمد ریواده شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه جام باشگاه های کتابخوانی در فرهنگسرای کومش سمنان، کتاب را زیربنای تمدن دانست و ابراز کرد: برگزاری این رویداد ها می تواند در توسعه فرهنگ مطالعه در بین آحاد جامعه به خصوص نوجوانان موثر است.

وی افزود: یکی از ماموریت هایی که برای جوانان تعریف شده، شکل دادن به تمدن نوین ایرانی اسلامی است زیربنای این تمدن اما کتاب محسوب می شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به پایتختی کتاب در سمنان برای سال جاری بیان کرد: سمنان در تمدن سازی اسلامی که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مثابه یک نقشه راه عنوان شده، نقش مهمی دارد.

ریواده با بیان اینکه سمنان دارای ویژگی های زیادی است که توانسته عنوان پایتختی کتاب را به خود اختصاص دهد، تاکید کرد: بیش از ۲۵ درصد از جمعیت این استان دانشجو و دانش آموز هستند و بیش از ۴۵ واحد دانشگاهی در این استان وجود دارد که نشان از فضای حاکم بر فرهنگ این استان دارد و در تمام این مراودات کتاب جایگاه اساسی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه ما باید به نقش خودمان در ترویج مطالعه پی ببریم، تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه وظایفی را برای خودشان در نظر بگیرند که یکی از آنها توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: باید مردم را به مطالعه دعوت کرد تا کتاب را در سبد خانوار خود قرار دهند اما نباید ماموریت ها به همین جا ختم شود بلکه باید نخبگان را نیز دعوت کرد تا کتاب بنویسند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفتگو و ارتباط هستیم.

ریواده گفت: دولت سیزدهم با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه ترویج تعامل و گفتگو با در جامعه به مثابه یک محور در حوزه فرهنگی دارند و خوشبختانه سیاست گذاری هایی که در این حوزه صورت گرفته به خوبی دنبال می شود و نتیجه آن را در چنین رویدادهایی شاهد هستیم.

گفتنی است جام باشگاه های کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان از امشب رسماً در سمنان کار خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها