سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
پیشنهاد مطالعه نوروزی محمدرضا شمس برای کودکان و نوجوانان/ در نوروز، خانوادگی کتاب بخوانید

محمدرضا شمس، نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان چند عنوان کتاب برای مطالعه در ایام عید ۱۴۰۳ معرفی کرد.

محمدرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چند کتاب برای ایام نوروز کودکان و نوجوان توصیه کرد و گفت: اگر دوستان به کتاب‌های ژانر وحشت و تاریخی علاقه دارند کتاب «کابوس‌های خنده‌دار» حمیدرضا شاه‌آبادی را توصیه می‌کنم که حتماً بخوانند. اگر به کارهای تصویری و طنز علاقه دارند کتاب «هاله هله‌هوله» مهدی رجبی انتخاب خوبی است.

او افزود: «آرزویی در دل تاریکی» نوشته کریستینا سونتورنوات با ترجمه آزاده حسنی، «میمون‌کوچولو» نوشته برایان سرزنیک با ترجمه رضی هیرمندی و «طولانی‌ترین شب» نوشته ماریون دین بوئر با ترجمه زنده‌یاد پانته‌آ اقبال‌زاده رمان‌های خوبی هستند.

این نویسنده درباره دلایل انتخاب این آثار این‌طور توضیح داد: یکی از ویژگی‌های مهمی که برای انتخاب یک کتاب درنظر دارم این است که داستان ساختار منسجم و محتوای مناسبی داشته باشد و به درد بچه‌های ما بخورد. داستان باید باورپذیر باشد و شخصیت‌پردازی خوبی داشته باشد.

شمس در پایان درباره تعطیلات نوروز بیان کرد: در ایام نوروز تعطیلات زیاد است و بچه‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند و ساعت‌هایی را برای تماشای تلویریون، دیدوبازدید، فضای مجازی، مطالعه و… درنظر بگیرند. پیشنهاد من این است که افراد به صورت خانوادگی کتاب بخوانند؛ یعنی یک کتاب را همه با هم بخوانند؛ زیرا ما کتاب‌هایی داریم که همه سنین از آن‌ها لذت می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط