شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
رایزنی برای اتصال سامانه بازار کتاب و شبکه شاد

مدیر روابط عمومی شاد از رایزنی با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای اتصال سامانه بازار کتاب با شبکه شاد خبر داد تا دانش‌آموزان بتوانند علاوه بر مشارکت در پویش‌های کتابخوانی، با کیف پول شاد کتاب خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست صمیمانه حسن قاسم‌زاده، مدیر روابط عمومی شاد، سعید علوی‌راد، مدیر بازاریابی شرکت نویان (فناوری شبکه آموزش دانش نویان) و فرید محمدی، مدیر رسانه شاد با خبرنگاران شنبه (۱۹ اسفندماه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فرید محمدی در سخنانی، گفت: اکنون ۱۱ میلیون دانش‌آموز، ۶۰۰ هزار معلم و ۱۱۰ هزار مدیر مدرسه در سامانه شاد احراز هویت شده‌اند و طبق آمار رسمی ۱۲ میلیون کاربر روزانه طی سه ماه اخیر، ۱۵ میلیون کاربر به‌صورت هفتگی و ۱۸ میلیون کاربر به‌صورت ماهانه از سامانه شاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شاد به روایت آمار، افزود: در فصل تابستان عموماً مراجعه به «شاد» کاهش داشته است، هرچند امسال شاهد رشد دو برابری کاربران در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بودیم و مخاطبان از سه و نیم میلیون نفر در سال ۱۴۰۱، به هفت میلیون نفر در ۱۴۰۲ رسیده است.

محمدی با بیان اینکه میانگین استفاده از شاد روزانه ۲۵ دقیقه است، توضیح داد: خدمات پایه رایگان است. سرویس پیام‌رسان (شامل گفتگوی صوتی، گفتگوی تصویری و پخش زنده) برای کاربران رایگان است. همچنین فیلم‌های آموزشی که توسط وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته رایگان است. دانش آموزان می‌توانند از سرویس‌های فیلم و سریال، بازی و فیلم‌های آموزشی که توسط نهادهای مختلف دراختیار آن‌ها قرار گرفته بدون نیاز به خرید اشتراک استفاده کنند، ولی هزینه ترافیک را باید پرداخت کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف در این سامانه، عنوان کرد: تاکنون ۲۳۰ رویداد با همکاری سازمان‌های فعال در حوزه کودک، برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان هم روبه‌رو شده است.

پویش‌های کتابی در شاد

در ادامه این نشست، حسن قاسم‌زاده نیز در سخنانی با بیان اینکه شبکه شاد عملاً به محلی تبدیل شده که همه کودک و نوجوان در آن حضور دارند، گفت: استقبال کودکان و نوجوانان به‌گونه‌ای شده که امروز دیگر شاد ابزار کمک آموزشی دوران کرونا نیست بلکه به یک زیست‌بوم برای این گروه سنی تبدیل شده است که به ارتقای دانش آن‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه شبکه شاد در پویش‌های مختلف مشارکت دارد، افزود: امروزه این زیست‌بوم کودک و نوجوان آماده است، خدمات خود را توسعه دهد؛ به پاخوری تبدیل شده است که دانش‌آموزان روزانه به آن مراجعه می‌کنند، همچنین موتور جستجوی «شادبین» محلی برای جستجوی امن و پاک دانش‌آموزان تبدیل شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به برگزاری ۶۰ کمپین ویژه کودکان و نوجوانان، به آمار کلی کاربران «شادبین» اشاره کرد و ادامه داد: ۵۴ درصد مخاطبان، دختران و ۴۶ درصد پسران هستند که ۶۲ درصد از پایه ابتدایی، ۲۵ درصد از پایه متوسطه اول و مابقی از متوسطه دوم هستند، همچنین طبق آمار، ۷۰ درصد دختران در پویش‌ها مشارکت دارند.

قاسم‌زاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار (ایبنا) درباره افزودن پویش‌های کتابخوانی به فعالیت‌های شبکه شاد، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش مالک محتوا در شاد است و تمام کمپین‌ها را باید تایید کند تا اجرا شود، از سوی دیگر کمپین‌های کتابخوانی به لحاظ ماهیت فروش کتاب، ممکن است به مشکل بخورد. در شاد ممنوعیت خرید و فروش، تبلیغ و ارسال کاربر به خارج از شاد داریم.

وی افزود: همچنین در حال رایزنی با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران هستیم تا کاربران شبکه شاد بتوانند با سامانه «بازار کتاب» ارتباط بگیرند و از یارانه کتاب برخوردار شوند؛ به‌طوری که دانش‌آموزان بتوانند با کیف پول شاد، کتاب خریداری کرده و هم در پویش‌های کتابخوانی شرکت کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پروش در این مسئله همراه است، گفت: در صورتی که «بازار کتاب» به درگاه شاد متصل شود، پویش‌های کتابخوانی به شکل گسترده‌تری در شاد قابل انجام است.

رایزنی برای اتصال سامانه بازار کتاب و شبکه شاد

برگزاری کلاس‌های مجازی مستقل

همچنین در ادامه این نشست، سعید علوی‌راد با بیان اینکه شبکه شاد غیر از ارائه مباحث درسی به زیست‌بومی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده است، گفت: این شبکه موجب شده است که بخش عمده‌ای از مجموعه‌های مختلف دسترسی بهتری به مخاطبان داشته باشند، البته در آینده نزدیک سرویس‌های جدیدی هم به مجموعه اضافه خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد بخش ویدئو به درخواست (VOD) خبر داد و افزود: اکنون به سمت تولید محتوای اختصاصی رفته‌ایم و قصد داریم بچه‌ها را در فرآیند تولید انیمیشن و فیلم درگیر کنیم و از آن‌ها بخواهیم داستان بنویسند و شخصیت‌ها و ایده‌های خود را به انیمیشن تبدیل کنند.

علوی‌راد با بیان اینکه خدمت دیگر، تشکیل کلاس مجازی است، عنوان کرد: از دوران کرونا تلاش داشتیم امکانی مثل گوگل‌میت و اسکای‌روم فراهم کنیم تا کلاس‌های مجازی به‌صورت مستقل برگزار شود، در این میان بخش مهم، ایجاد ذهنیت درست به شاد است.

به‌گفته وی، شبکه شاد یک ثروت برای پیشبرد آموزش و آماده کردن بچه‌ها برای ورود به جامعه است، تلاش داریم نقصان موجود در این حوزه را پُر کنیم و کودکان و نوجوانان برای حضور در مدارس آماده شوند و کمبودهای مدارس جبران شود.

علوی‌راد همچنین از ایجاد مدرسه مجازی «آی نو» خبر داد و گفت: در این مدرسه، ویدئوی آموزشی تمام دروس از پایه پنجم تا سال دوازدهم با حضور مدرسان برگزیده بر روی سایت قرار داده شده و قرار است پایه‌های اول تا چهارم هم اضافه به‌زودی اضافه شود که این بخش برای مدارس بدون معلم و سایر مدارس کاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها