دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
سرانه کتابخوانی در استان زنجان پایین است

زنجان - معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اظهار تاسف از پایین بودن سرانه کتابخوانی در سطح کشور و البته استان گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فرهنگ در راستای کتابخوانی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ابوالفضل رفیعی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن با بیان اینکه بستر آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی در قالب غرفه‌های تدبر در قرآن در این نمایشگاه فراهم شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه به لحاظ تنوع کتاب، موضوعات و تعداد ناشران نسب به نمایشگاه‌های سنوات قبل یک قدم رو به جلو است.

وی با اشاره به نقش نمایشگاه قرآن در کاهش آسیب‎های اجتماعی و تغییر در سبک زندگی مردم بیان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان کتاب و کتابخوانی از این نمایشگاه استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه راه اندازی نمایشگاه کتاب یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی در جامعه است، اضافه کرد: قطعاً معرفی محصولات جدید به لحاظ طراحی و خلاقیت به جذابیت بیشتر کتاب برای سنین مختلف زمینه علاقه‌مندی بیشتر مخاطبین را فراهم خواهد کرد.

رفیعی با تأکید بر اینکه سبک زندگی جدید لازمه توجه جدی تر به موضوع کتاب و کتابخوانی است، گفت: نیاز جامعه ایجاب می کند که به موضوع کتابخوانی توجه بیشتری شود.

وی با اظهار تاسف از پایین بودن سرانه کتابخوانی در سطح کشور و البته استان افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فرهنگ در راستای کتابخوانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ و موضوعات مختلف از طریق کتاب انجام می شود، گفت: امیدواریم با اقدامات فرهنگی کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد روزمره خانواده‌ها قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان افزود: البته دسترسی کتاب امروز آسان شده است و افراد می توانند به صورت غیرحضوری نیز به کتاب دسترسی پیدا کرده و مطالب مورد نیاز خود را احصا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط