دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
ارسال ۹۰۰ اثر به ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق

قم - دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از ارسال ۹۰۰ اثر به این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سید جواد شرافت در نشست خبری اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق که در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: هویت‌بخشی به شعر دینی و حوزه، کشف و پرورش استعدادهای جدید در فضای شعر حوزه‌های علمیه داخل و خارج از کشور، تشویق و تقدیر از شاعران فعال شعر حوزه علمیه و تقدیر از چهره‌های غیرحوزوی که به فضای شعر حوزوی کمک کردند، از اهداف این دوره از جشنواره بوده است.

وی با بیان اینکه شعر کلاسیک، نو، کودک و نوجوان، نوحه و سرود از قالب‌های این جشنواره بوده است، اضافه کرد: شعرهای دریافتی با موضوع آزاد بوده و «هجو دنیا مدرن» موضوع ویژه این جشنواره است.

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق گفت: ۹۰۰ اثر از ۱۶۳ شاعر ایرانی و افغانستانی دریافت شده که ۶۰۰ اثر به مرحله دوم داوری و ۱۳۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند که در روز اختتامیه از ۲۹ برگزیده در دو سطح تقدیر می‌شود.

شرافت با بیان اینکه ۳۰ اثر از افغانستان دریافت شده است و یکی از برگزیدگان از افغانستان خواهد بود، اظهار کرد: در بخش نشان اشراق از دو چهره غیرحوزوی، محمدعلی مجاهدی به خاطر آموزش و پرورش و پژوهش در زمینه شعر حوزه و مهدی جهاندار به‌دلیل کنش حوزوی و انقلابی تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش رویش‌ها نیز که از شاعران دهه هشتادی که استعدادهای آینده هستند تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد داوران این جشنواره حوزوی هستند که نشان از اندوخته خوب حوزه علمیه در زمینه شعر دارد، تصریح کرد: در بخش شعر کلاسیک، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری نژاد و انسیه سادات هاشمی، در بخش شعر نو حجت‌الاسلام سید سلمان علوی و علی محمد مؤدب، در بخش نوحه و سرود حجت‌الاسلام حامد اهور و رضا خورشیدی‌فرد، در بخش کودک و نوجوان حجت‌الاسلام تقی پورمتقی و علی بابا جانی و در بخش رویش‌ها و کشف استعدادها سید مهدی حسینی رکن آبادی به داوری آثار پرداختند.

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق بیان کرد: به دنبال این هستیم که پس از جشنواره، مدرسه مجازی شعر راه‌اندازی شود تا بستری ارتباطی با شاعران در سراسر کشور و حتی خارج از کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها