یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
«ماجراهای خارخاری» برای کودکان منتشر شد

کتاب «ماجراهای خارخاری» به نویسندگی نرگس جودکی با تصویرگری سیده‌لیلا کشمیری از سوی نشر ناران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ماجراهای خارخاری» شامل چهار داستان کوتاه کودکانه مناسب رده سنی سه تا هفت سال است که در گونه داستان حیوانات نوشته شده. داستان اول این مجموعه برگزیده فراخوان «قاصدک» است که از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای علاقه‌مندان به یادگیری نگارش شعر و داستان کودک و نوجوان منتشر شده بود.

داستان اول درباره مقایسه‌نکردن خود با دیگران و آنگونه که هستی خودت را دوست بدار است و در نهایت در داستان سعی شده، کودک متوجه شود هر موجود با توجه به محل زندگی و دشمنان و نیازمندی‌هایشان آفریده شده‌اند. در داستان بعدی نویسنده با نگاهی دغدغه‌مند، خواسته حین سرگرمی کودک، او را متوجه آدم‌های سواستفاده‌گر اطرافش کند و به او آموزش دهد که در این مواقع حتماً باید موضوع را با یک بزرگ‌تر در میان گذاشت و جلوی اتفاقات بد بعدی را گرفت. در دو داستان دیگر نیز پُرخوری نکوهش و نشُستن میوه و نپوشیدن شال و کلاه در زمستان و گوش‌دادن به حرف والدین مد نظر نویسنده بوده است.

شخصیت خارخاری که یک خارپشت است به خوبی در این کتاب پرداخت شده و در تصویر هم با رنگ‌های متناسب و شاد به تصویر کشیده شده است. او و دوستش لاکی، کودک و دوستداران جهان داستانی کودک را به دل ماجراهایی ملموس می‌برد.

کتاب «ماجراهای خارخاری» به قلم نرگس جودکی با تصویرگری سیده‌لیلا کشمیری در ۶۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان از سوی نشر ناران منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط