شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
ادبیات لرستان در انقلاب مشروطه بررسی شد

لرستان - به همت گروه شعر معاصر بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان ادبیات لرستان در انقلاب مشروطه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، نخستین نشست تخصصی گروه شعر معاصر بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان با محوریت ادبیات لرستان در انقلاب مشروطیت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور جمعی از اهالی ادب و فرهنگ لرستان روز شنبه در محوطه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک و الافلاک، برگزار شد.‌

مجتبی رومانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان در این نشست درباره نحوه تشکیل کارگروه ادبیات و فرهنگ بومی و گروه شعر معاصر و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی ادبیات توضیحاتی را بیان کرد.

رئیس ادبیات و فرهنگ بومی بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان بالا بردن سطح آگاهی ادبی، هم‌افزایی و انتقال دانش و تجربه و ارتباط و تعامل بیشتر با مراکز علمی و پژوهشی در راستای توسعه و گسترش ادبیات بومی را از اهداف تشکیل کارگروه ادبیات و فرهنگ بومی برشمرد.

مراد چگنی افزود: گروه شعر معاصر یکی از چهار گروه زیر مجموعه کار گروه ادبیات و فرهنگ بومی است که امروز راه‌اندازی شده است.

سعادت خودگو از نویسندگان و پژوهشگران لرستان درباره ادبیات لرستان در انقلاب مشروطیت مطالبی را بیان کرد.

قرائت مقاله‌ای با موضوع تاثیرات اجتماعی و فرهنگی انقلاب مشروطیت از سوی دبیر گروه شعر معاصر و معرفی کتاب‌های شاعران لرستانی و قرائت اشعار از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها