چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
بررسی راهکارهای توسعه زبان فارسی در اسلام‌آباد پاکستان

در دیدار مسئولان گروه زبان فارسی دانشگاه زبان‌های نوین اسلام‌آباد پاکستان و رایزن فرهنگی کشورمان، شرایط کنونی کرسی زبان فارسی در این دانشگاه و راه‎‌های توسعه زبان فارسی در اسلام‌آباد بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنبر یاسمین، مدیر گروه زبان فارسی دانشگاه زبان‌های نوین (نومل) اسلام آباد به همراه رئیس پیشین این گروه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد با مجید مشکی رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در پاکستان دیدار کردند.

در این دیدار، عنبر یاسمین، پیشنهاداتی در خصوص اعزام اساتید از ایران به پاکستان جهت برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی اساتید دانشگاه، اعزام دانشجویان پاکستانی جهت گذراندن دوره‌های دانش‌افزایی به ایران و همچنین برگزاری نشست‌های علمی در حوزه زبان و ادب فارسی را ارائه داد.

این استاد دانشگاه با ابراز علاقه‌مندی از معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن ایران زمین به پاکستانی‌ها، آمادگی خود را جهت همکاری و اجرایی‌سازی پیشنهادها اعلام کرد.

در ادامه، مجید مشکی با تأکید بر برگزاری نشست‌های نقد ادبی به‌ویژه با نگاه به ادبیات معاصر ایران با همکاری مشترک طرفین و برگزاری روزهای ادب فارسی و شعرای پارسی‌گو، افزایش مهارت‌های شنیداری و مکالمه دانشجویان دانشگاه با نمایش فیلم‌های ایرانی همراه با جلسات نقد و بررسی را مطرح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها