سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کتاب «آسید محسن» رونمایی شد

خراسان‌رضوی - هم‌زمان با دومین سالگرد سیدمحسن مصطفی‌زاده، پژوهشگر فقید مشهدی از کتاب «آسید محسن» به قلم حمیدرضا سهیلی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، هم‌زمان با دومین سالگرد درگذشت سیدمحسن مصطفی‌زاده، شخصیت چند وجهی و ممتاز کشور در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علمی، آیین یادمان او صبح سه‌شنبه همراه با رونمایی از کتاب «آسید محسن» به قلم حمیدرضا سهیلی در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

در حاشیه این مراسم که با سخنرانی جمعی از هنرمندان و اهالی تئاتر همراه بود، محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: تمامی بزرگان، مفاخر و علمای این خطه به گردن ما حق دارند و برگزاری اینچنین رویدادهایی وظیفه ما است. این‌گونه مراسم یاد این بزرگان را زنده نگه می‌دارد،

وی افزود: استاد مصطفیزاده از هنر تا دین و ادبیات از صاحب‌نظران به‌نام خراسان بود و تمام این ویژگی‌ها، از او شخصیتی بی‌نظیر و چندوجهی ساخته بود.

در ادامه این مراسم از کتاب «آسید محسن» به قلم حمیدرضا سهیلی، نویسنده سرشناس مشهدی که شامل گزیده‌ای از آثار، یادداشت‌ها و گفتار دوستان و آشنایان در خصوص سید محسن مصطفی‌زاده است رونمایی شد.
 

کتاب «آسید محسن» رونمایی شد


کتاب «آسید محسن» شامل گفته‌های هنرمندان سینما نظیر سعید سهیلی و داریوش ارجمند، هنرمندان تئاتر نظیر احمد مینایی، رضا حسینی، محمد ملتجی، کیوان صباغ و… همچنین شاعرانی نظیر دکتر منوری، نظافت؛ نویسندگانی همچون رضا طوسی، علیرضا مهرداد، هوشنگ جاوید؛ برخی ازدوستان سیدمحسن مصطفی‌زاده، نظیر بهمن حافظیان، غلامرضا سالم، مهدی خیری و همینطور برخی از مسوولان کشوری نظیر وزیر ارشاد، رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام پژمانفر و… گفته‌هایی را درباره‌ی سیدمحسن مصطفی‌زاده به رشته تحریر در آورده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ سیدمحسن مصطفی‌زاده، عارف و پژوهشگر فقید مشهدی پس از سال‌ها پژوهش و نویسندگی چهارشنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۶۵ سالگی به صورت ناگهانی دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان قائم (ع) مشهد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

پیکر وی دو روز بعد یعنی در ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در میان بهت و اندوه خانواده، شاگردان، دوستداران و هنرمندان کشور در حرم مطهر رضوی تشییع و در بهشت رضا (ع) قطعه میرزا جوادآقای تهرانی به خاک سپرده شد. شنیده‌های منظوم پیامبر، الفبای حسن، حدیث ولایت مالک، مجموعه اشعار و نمایشنامه‌های محاکات و ابدال برخی آثار او هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها