دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
مجموعه «شعر بخون؛ یاد بگیر» منتشر شد

قزوین ـ مجموعه «شعر بخون؛ یاد بگیر» با هدف آموزش موضوعات مختلف برای گروه سنی «الف» و «ب» توسط انتشارت سایه‌گستر قزوین به چاپ رسید.

نگارالسادات معصوم‌زاده به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین گفت: حدود پنج سال پیش که به پیشنهاد مدیر انتشارات سایه‌گستر (توت فرنگی) کار کودک و نوجوان را شروع کردم، کمی مردد بودم؛ از آن خاطر که گمان می‌کردم کار کودک، ظرافت‌های خاص خودش را می‌طلبد و به مطالعه و تمرین مکرر نیاز دارد؛ پیش از سرایش شعر کودک، سال‌ها در زمینه شعر بزرگسال کار کرده بودم اما همواره مخاطب کار کودک بودم و شعر کودک و نوجوان را هم می‌خواندم؛ مجموعه «به قول پرستو» از زنده یاد قیصر امین‌پور را بارها خوانده بودم و همین مجموعه و عملکرد این شاعر گرامی به من یاد داد که می‌توان در زمینه‌های مختلف ادبیات، طبع آزمایی کرد.

این شاعر در مورد مجموعه «شعر بخون؛ یاد بگیر» تشریح کرد: این کتاب در واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه‌گستر به چاپ رسیده، مجموعه‌ای آموزشی است که صفر تا صد آن، جنبه تولید محتوایی دارد و تصویر سازی‌های آن نیز بنا بر محتوای شعر، توسط خانم فرشته منعمی انجام شده است و ویژه همین مجموعه است‌. از مجموعه (شعر بخون؛ یاد بگیر) اشعار کتاب‌های میوه‌ها، مشاغل، حیوانات مزرعه و حیوانات جنگل را من سروده‌ام اما این مجموعه، کتاب‌های دیگری هم دارد و خواهد داشت که شاعران دیگر نیز با آن همکاری خواهند کرد.

وی افزود: این مجموعه متعلق به گروه سنی (الف و ب) است و با شعر و تصویر سازی، در حال آموزش غیر مستقیم به کودک است. هر موضوع، اعم از میوه، شغل، حیوان یا غیره در دو بند (پیرو قالب چهارپاره که مناسب شعر کودک است) ویژگی‌های مهم آن موضوع را به صورت موجز، توضیح می‌دهد. قطع این کتاب‌ها، قطع کاشی است و از نظر حجم و اندازه بسیار مناسب و با کیفیت به چاپ رسیده است.

معصوم‌زاده در خاتمه در مورد استقبال مخاطبان از مجموعه کتاب‌های (شعر بخون؛ یاد بگیر) خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این مجموعه در پاییز ۱۴۰۲ به چاپ اول رسید اما در همین دو سه ماه اخیر بسیار پر فروش بوده و خوشبختانه مخاطب را به خود جلب کرده است؛ این مجموعه، ادامه دار خواهد بود و هم اکنون در حال آماده سازی شعر «لوازم تحریر» هستم؛ تا کودک، پیش از ورود به دبستان با لوازم مدرسه و کاربرد آن‌ها آشنا شود.

مجموعه «شعر بخون؛ یاد بگیر» توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه‌گستر (توت فرنگی) در قطع کاشی به قیمت هر جلد ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها