پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
«سیری در گفتمان اصولگرایی در ایران» منتشر شد

ایلام-انتشارات آریوحان، کتاب «سیری در گفتمان اصولگرایی در ایران؛ از مشروطه تا جمهوری اسلامی» تالیف نصرت‌الله حیدری را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نصرت‌الله حیدری در مقدمه این کتاب آورده است: شناخت جریان‌های سیاسی به خصوص گفتمان‌های سیاسی و فکری آنان از الزامات جامعه امروزی است. این شناخت از آن جهت مهم است که واکاوی این جریان‌ها به فهم جامعه از رفتار سیاسی جریان ها سیاسی کمک می کند. البته شکل‌گیری سبک گفتمان سیاسی در یک بستر تاریخی شکل خواهد گرفت.

استادیارعلوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تصریح کرده است: در ایران حداقل از مشروطه به بعد سه گفتمان رایج سیاسی شامل گفتمان مذهبی، غرب‌گرایی یا تجددگرایی و گفتمان مارکسیستی مطرح بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در ادامه این مقدمه با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این گفتمان‌ها به واسطه نیاز روز دچار تحول و تطور شده‌اند، ادامه داده است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص بعد از دوم خرداد ۱۳۷۶ فهم سیاسی و گفتمان جامعه ایران دچار تغییرات و دگرگونی‌های خاصی شد و گفتمان اصلاح‌طلبی به گفتمان رایج و غالب در ایران تبدیل شدو در مقابل آن جریانات اصولگرایی شکل گرفت.

این کتاب از ۵ فصل با عناوین کلیات و مفاهیم، گفتمان‌های سیاسی مطرح در تاریخ معاصر ایران، بنیاد نظری در گفتمان اصول‌گرایی، مولفه‌ها و شاخصه‌های گفتمان اصول‌گرایی در جمهوری اسلامی ایران و تبارشناسی گفتمان اصولگرایی در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

به گزارش ایبنا؛ نشر آریوحان، کتاب سیری در گفتمان اصول‌گرایی در ایران؛ از مشروطه تا جمهوری اسلامی، تالیف نصرت‌الله حیدری (۱۳۵۰- زرنه ایوان) را در ۲۱۴ صفحه، به قیمت ۱۵۵ هزارتومان در سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها