دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
ایجاد کتابخانه تخصصی در کانون‌های مساجد زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: کتابخانه‌های تخصصی کانون‌های مساجد برای ارائه کتاب‌های مذهبی و دینی ایجاد می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از عمده فعالیت‌های کانون‌های مساجد؛ ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در این مراکز برای بهره‌‎مندی نوجوانان و کودکان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۶ باب کتابخانه مخزن دار در کانون‌های مساجد فعال است، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کانون ایجاد کتابخانه تخصصی برای ارائه کتاب‌های مذهبی و دینی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان افزود: هدف از این کار ترویج شعائر دینی و مذهبی و آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و کودکان با سیره و سبک زندگی ائمه معصومین (ع) است.

اسلامی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه مسجد پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: در راستای لبیک به فرمان رهبری در تحقق فرمان هر مسجد یک پایگاه قرآنی، ۶۹ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان زنجان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به قاریان قرآن در سامانه هر مسجد، پایگاه قرآنی ثبت شده است، گفت: هر کانونی که درخواست قاری برای برگزاری محافل قرآنی دارد می تواند با مراجعه به این سامانه قاری مورد نظر را به محفل خود دعوت کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان افزود: اعزام ۱۲ مربی تربیتی و قرآنی فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد محلات کم برخوردار شهرستان زنجان به دوره آموزشی ملی «در مسیر» در راستای انجام فعالیت‌‎های فرهنگی و هنری نیز از دیگر فعالیت‌‎های انجام شده توسط کانون مساجد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۴۰۰ کانون مساجد در استان فعال است، گفت: تعداد اعضای این کانون‌ها قریب به ۱۴ هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط