پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
راه اندازی سامانه متمرکز اسناد و مدارک تاریخ دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد - مدیراجرایی کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی سامانه متمرکز اسناد و مدارک تاریخ دفاع مقدس برای جمع آوری آثار مکتوب و تصویری جنگ هشت ساله ایران و عراق خبر داد.

سیدرحمان مرتضوی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج خاطرنشان کرد: اطلاعات راجع به رزمندگان، آزادگان و شهدای استان به صورت برخط در سایت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این منابع مکتوب در قالب‌های مختلف تاریخ شفاهی، رمان و داستان، شعر، نبرد نویسی و… توسط نویسندگان توانمند زیر نظر کنگره ملی شهدای استان تدوین و منتشر می‌شود.

مدیر اجرایی کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی شهدای استان اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۱۲۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان در حال چاپ و نگارش است.

مرتضوی به اهمیت نگاه علمی و پژوهشی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اقدام مهم دیگر واگذاری موضوعات مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها بوده است؛ که نزدیک به ۳۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در این زمینه تصویب شد.

وی اضافه کرد: پرداختن به آثار شهدا از دیدگاه ملی، مذهبی، اخلاقی، رفتاری، هویت قومی و همچنین پرورش شخصیت فردی و انگیزشی بر نسل‌های جوان اثر گذار است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه آثار شهدا و دفاع مقدس قابلیت اثرگذاری در همه زمینه‌ها را دارد، عنوان کرد: در آثار شهداء و دفاع مقدس مولفه‌های ملی و وطن پرستی در کنار علایق مذهبی و آموزه های دینی مشهود است.

مدیر اجرایی کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی شهدای استان در پایان خاطرنشان کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی و رفتاری شهدا و رزمندگان دفاع مقدس می‌تواند در حوزه‌ی فردی و اجتماعی الگو سازی شود همچنین در زمینه تربیت فردی و انگیزشی می‌تواند برای نسل جوان جامعه الهام بخش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها