دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
نخستین جشنواره قصه‌گویی قرآنی «می‌خوانمت» برگزار می‌شود

بوشهر - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی قرآنی «می‌خوانمت» خبر داد.

وحید حیدری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: با توجه به پیشتازی این استان در فعالیت‌های قرآنی و برخورداری از بیش از ۳۵۰ موسسه و خانه قرآنی و روستای قرآنی چارک و همچنین داشتن روزی به نام روز قرآنی (۱۶ اسفندماه) درصدد برآمدیم تا با هدف گسترش فرهنگ قرآن و ارتقای فعالیت‌های قرآنی رویدادی را با محوریت قصه‌های قرآنی تحت عنوان «می‌خوانمت» در اسفند امسال برگزار کنیم.

وی افزود: این رویداد برای نخستین بار و در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد که بخش اصلی آن شامل قصه‌گویی بزرگسالان (قص‌گویی همه یا بخشی از یک قصه قرآنی) و قصه‌خوانی ‎زیر ۱۸ سال (خوانش همه یا بخشی از یک قصه قرآنی) می‌شود و در بخش ویژه هم معلمان قصه‌گو (قصه‌گویی همه یا بخشی از یک قصه قرآنی در کلاس) و مادران قصه‌گو (قصه‎گویی همه یا بخشی از یک قصه قرآنی برای فرزندان و اعضاء خانواده) می‌توانند شرکت کنند.

حیدری با اشاره به اینکه اجرای کارگاه‌های آموزشی و دعوت از برگزیدگان برای اجرا در صدا و سیما و… از بخش‌های جانبی این جشنواره خواهد بود، تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند تا بیستم اسفندماه ۱۴۰۲ آثار خود را در قالب فایل تصویری (حداقل ۴ و حداکثر ۸ دقیقه) و به صورت افقی و با رعایت پوشش مناسب به آی‌دی جشنواره maryam۳۱۳m@ از طریق پیام رسان ایتا ارسال کنند.

به گفته وی، جوایز نخستین جشنواره قصه‌گویی قرآنی «می‌خوانمت» به این شرح است: جوایز نفرات اول هر بخش ۴۰ میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش ۳۰ میلیون و نفرات سوم هر بخش ۲۰ میلیون ریال.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از گفته‌های خود از برگزاری دوره تربیت مدرس «سر حلقه‌های مطالعاتی» با حضور اساتید مجرب ملی و استانی خبر داد و یادآور شد: به شرکت‌کنندگان گواهی رسمی حضور در دوره اعطاء خواهد شد.

وی در معرفی سرفصل‌های این دوره گفت: سیر جریانی مطالعه، حلقه‌داری، مسأله‌شناسی مطالعه، شیوه‌های جذب و روش‌های خلاقانه مطالعه مباحثی که در دوره تربیت مدرس «سرحلقه‌های مطالعاتی» تدریس خواهند شد.

حیدری یادآور شد: متقاضیان تا ۳۰ بهمن جاری فرصت دارند در این دوره آموزشی شرکت کنند. دوره تربیت مدرس «سرحلقه‌های مطالعاتی» نیز به‌ترتیب ۳، ۴، ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها