شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
رویداد «کتاب فیلم» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی _ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی ایران، رویداد «کتاب فیلم» در کتابخانه های عمومی منتخب استان برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: همزمان با چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی ایران، رویداد «کتاب فیلم» به همت این اداره کل و با مشارکت سازمان فضای مجازی «سراج»، سامانه اکران مردمی و جشنواره مردمی فیلم «عمار» در راستای ترویج فرهنگ انقلاب در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر ابزاری کارآمد برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است بنابراین باید از هنر برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم.

معصمعصومی گفت: این رویداد با پخش فیلم با محوریت انقلاب اسلامی ایران همراه با معرفی منابع مرتبط در کتابخانه‌های عمومی، اقدامی در راستای جهاد تبیین و فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان و معارف آن است.

وی بیان کرد: اهتزاز پرچم ایران بر سردرب تمامی کتابخانه‌ها، فضاسازی محیطی و تبلیغات فرهنگی، حضور در مزار شهدا، دیدار و تکریم خانواده شهدا، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی، اجرای مسابقات سراسری قرآن ویژه کارمندان همزمان با سراسر کشور، انتشار پوسترهای موضوعی در فضای مجازی و برپایی مراسم جشن انقلاب همراه با ندای الله اکبر از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر است.

معصومی، نورافشانی در کتابخانه‌های مرکزی، نشست‌های فرهنگی شامل نقد و بررسی کتاب، کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور شاعران، نویسندگان، هنرمندان و اساتید دانشگاهی، برگزاری ایستگاه نقاشی متری ویژه کودکان، خاطره گویی توسط شکنجه شدگان در رژیم ستم شاهی، ویژه برنامه‌های محافل ادبی و قرآنی با محوریت اهمیت مقاومت و ظلم ستیزی در مکتب اسلام، برپایی غرفه فرهنگی ترویجی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، کاروان کتابخوانی در مناطق کم برخوردار را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها