چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
نخستین کتاب‌واره «شهدای خلبان مازندران» در قائمشهر رونمایی شد

مازندران- مسئولان کشوری و استانی در رونمایی از نخستین کتاب‌واره «شهدای خلبان مازندران» در قائمشهر حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قائمشهر، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی کشور ظهر چهارشنبه در رونمایی از نخستین کتاب‌واره «شهدای خلبان مازندران» گفت: کتاب، شهادت و خلبان سه مقوله بسیار مهم است که خیلی به آن نپرداخته‌ایم چرا که اگر به این مسائل بهتر می‌پرداختیم شاید در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری با اشاره به اینکه وضعیت مطالعه ناامیدکننده است و اهمیتی به کتاب نمی‌دهیم، اظهار کرد: کتاب برای مسلمانان واژه خاصی بوده و حدود ۳۲۲ بار در قرآن به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه حوزه علم، دانش، پژوهش و مشتقات آن بیش از هزار بار در قرآن تکرار شده، افزود: علم‌آموزی جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان دارد و شاید به همین دلیل است مسلمانان تمدن اسلامی را در دنیا گسترش دادند.

این مسئول با اشاره به علم‌آموزی ایرانیان، گفت: شکل گیری تمدن اسلامی، مدیون تمدن ایرانی است، مهمترین عامل انتقال تمدن از گذشته تا به امروز کتاب بوده و عامل توسعه هم بر محور کتاب است.

رودباری تصریح کرد: کشورهایی که از میزان کتابخوانان بیشتری برخوردارند رشد جرم و جنایت در این کشورها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کتاب، بهترین وسیله در ماندگاری فرهنگ است، ادامه داد: کتاب در کنار شهادت، جایگاه ویژه‌تری دارد، صرف نظر از جریان‌های سیاسی و اجتماعی، شهدا خالصانه جان خود را فدا کردند و به درجه کمال رسیدند.

نخستین کتاب‌واره «شهدای خلبان مازندران» در قائمشهر رونمایی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم گفت: در مازندران ۲میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی داریم که ۱۷ هزار نسخه مربوط به دفاع مقدس است.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه شهدا با رشادت و سبک زندگی نشان دادند شمع راه بشریت هستند، اظهار کرد: این مسائل را با کتاب می‌توانیم به نسل جدید منتقل کنیم چون نسل جدید دفاع مقدس را درک نکرده و از طریق کتاب و دیگر آثار فرهنگی و هنری با آن آشنا شده است.

وی افزود: پرداختن به زندگی شهدا و نگارش کتاب، به دلیل نیازی است که خودمان احساس می‌کنیم، شهدا اگرچه در بین ما نیستند اما مسیر هدایت را برای ما روشن کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های برنامه‌های فرهنگی در بزرگداشت مقام شامخ شهدا، ادامه داد: شهدا ایران و امنیت ما را انتخاب کردند، مرهون خون شهدا هستیم و امیدوارم با انتخاب‌های درستی که در برهه‌های مختلف انجام می‌دهیم پشتیبان انقلاب اسلامی باشیم.

نویسنده کتاب شهدای خلبان مازندران هم در سخنانی گفت: در انتشارات راهبردی نیروی هوایی ۱۶ اثر برای کودکان تولید کردیم.

ابراهیم باقری حمیدآبادی با بیان اینکه نویسنده نمی‌تواند اسلحه به دست گیرد و مبارزه کند، خاطرنشان کرد: جنگ نویسنده در عرصه فرهنگی است، دشمن گلوله‌های خود را به سمت ما شلیک می‌کند اما کتاب نویسنده در انبار باقی می‌ماند و به دست یک نوجوان نمی‌رسد و برای همین گلوله‌های ما مشقی محسوب می‌شود و اینگونه نمی‌توان مبارزه کرد.

وی گفت: من سرباز فرهنگی هستم اما با توجه به وضعیت حمایت از نویسندگان، تلاش‌های من به هدف نمی‌رسد.

این نویسنده یادآور شد: داستان فانتزی با زبان سوخو که شامل زندگی علیرضا فغانی است را به رشته تحریر درآوردم اما در انبار مانده و به دست جامعه هدف نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها