چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
فراخوان «لاک‌پشت پرنده» منتشر شد

داوری کتاب‌های کودک و نوجوان که در بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ برای اولین‌بار چاپ شده‌اند، در گروه «لاک‌پشت پرنده» آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این فراخوان آمده است: «اگر ناشر یا پدیدآورنده کتاب هستید و هنوز آثارتان را برای بررسی و ارزیابی ارسال نکرده‌اید، می‌توانید یک یا دو نسخه از کتاب را تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به نشانی فروشگاه شهرکتاب مرکزی بفرستید.».

«لاک‌پشت پرنده» فهرستی است از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند.
افزون بر این هیئت داوران لاک‌پشت پرنده، کتاب‌های برگزیده هر سال را نیز انتخاب و به کتاب‌های برگزیده نشان‌های طلایی و نقره‌ای اهدا می‌کنند.


کتاب‌ها براساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.
هر سال داوران و سیاست‌گذارانِ فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه دیدگاه‌ها و نقد و بررسی صاحب نظران، این معیارها و ملاک‌ها را بازبینی می‌کنند و آن‌ها را در متنی با عنوان اصول، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان‌های لاک‌پشت پرنده اعلام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط