شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
سومین «جشنواره پاسخ برتر» فراخوان داد

قم - سومین «جشنواره پاسخ برتر» با هدف شناسایی و معرفی پدیدآورندگان متعهد و متخصص فراخوان داد.

حجت‌الاسلام علی اصغر فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به سومین «جشنواره پاسخ برتر»، گفت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه در راستای مأموریت اصلی خود در فراهم‌سازی گفتمانی فعال در شبهه‌پژوهی و پاسخگویی به‌روز، دقیق و مؤثر و همچنین ایجاد زمینه مناسب هم‌افزایی تجارب و اطلاعات علمی، ایده‌پردازی، اثربخشی و فرهنگ‌گستری رصد و پاسخ به شبهات دینی «جشنواره پاسخ برتر» را باهدف شناسایی، معرفی، تکریم و تقدیر از فعالان و پیشگامان در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی و حمایت مالی و معنوی از آثار برتر بنا نهاده است.

وی افزود: نخستین «جشنواره پاسخ برتر» در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه مفتخر است به مدد الهی و تحت توجهات حضرت بقیت‌الله‌الأعظم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به‌صورت سالانه در ایران این جشنواره فاخر و ارزشمند را برگزار نماید.

دبیر اجرایی «جشنواره پاسخ برتر» به اهداف سومین دوره این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی و معرفی پدیدآورندگان متعهد و متخصص، نخبگان و استعدادهای علمی برتر، فعالان، پیشگامان و شخصیت‌های پیشرو، مراکز، مؤسسات و انجمن‌های علمی، هنری و رسانه‌ای ممتاز در زمینه پاسخگویی به شبهات دینی، پیشرانی برای پاسخ‌گویی به شبهات با نگاه تهاجمی و بین‌المللی، حمایت مادی و معنوی از آثار پژوهشی، ادبی و هنری در زمینه پاسخگویی به شبهات دینی و الگودهی و انگیزه بخشی افراد و مراکز به‌منظور فعالیت در عرصه پاسخگویی به شبهات و تولید دانش متناسب با شبهات روز، انعکاس و انتقال تجربه‌های علمی موفق، هم‌افزایی و همکاری علمی افراد و مراکز و نهادهای فعال در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی و افزایش مشارکت، تشویق و هدایت دانشجویان و طلاب در زمینه پاسخگویی به شبهات دینی متناسب با اولویت‌ها و نیازهای روز از اهداف این دوره از جشنواره است.

فروتن شرایط پذیرش آثار به جشنواره را تشریح کرد و گفت: اثری به جشنواره راه یافته و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که رویکرد غالب آن، پاسخ به شبهه و ناظر به آن باشد. با توجه تنوع مخاطبان عرصه پاسخگویی همچنین نیاز تولید پاسخ به شبهات در شکل‌های مختلف، پذیرش آثار در سه عرصه پژوهشی، ادبی هنری و چندرسانه‌ای به این شرح است. پژوهشی: در این جشنواره آثار علمی و پژوهشی در قالب کتاب، مقالات (علمی پژوهشی؛ علمی ترویجی و علمی تخصصی) رساله سطح ۴ و دکتری و پایان‌نامه سطح ۳ و کارشناسی ارشد دریافت می‌شود. ادبی هنری: شعر، داستان، ناداستان، داستانک، رمان؛ هنرهای تجسمی (عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی) چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی.

وی در پایان مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها