سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
فرخوان  جایزه داستان‌نویسی سیمین منتشر شد

دبیر خانه جایزه داستان‌نویسی سیمین، فراخوان شرکت در پنجمین دوره جایزه را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدمحمدحسین حسینی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری راوی با تبیین اهدافِ کلی جایزه ادبی سیمین گفت: توسعه فرهنگ مطالعه وکتابخوانی، حمایت از استعدادهای داستان‌نویسی, تجلیل از بانوی بزرگ داستان‌نویسی ایران سیمین دانشور، تشویقِ استعدادهای نوظهور نویسندگی و انگیزه‌بخشی به نوقلمان ازجمله اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره ادبی سیمین ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند داستان خویش را با موضوعِ آزاد و بدون هیچ محدودیتِ موضوعیِ خاصی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 

شرکت‌کنندگان به لحاظِ موضوعی کاملاً آزاد بوده و بدون هیچ‌گونه محدودیت موضوعی است. از هر نفر فقط یک داستان پذیرفته می‌شود و داستان نباید کمتر از ۱۰۰۰ و بیشتر از ۴۰۰۰ کلمه باشد. همچنین آثاری پذیرفته می‌شوند که تاکنون به صورتِ کتابِ چاپی منتشر نشده و در هیچ جشنواره‌ای حائزِ رتبه نشده باشند. در بررسی اولیه چنانچه نامِ اثری در فهرست‌نویسی فیپا موجود و یا در جشنواره‌ای حائزِ رتبه شده باشد، ضمنِ اطلاع به مؤلف، اثرش حذف خواهد شد.

علاقه‌مندان باید، آثارشان را به‌شکلِ پی‌دی‌اف با فونتِ نازنین، شماره ۱۶، در وب‌سایت راوی به نشانی www.ravi-inst.com بارگذاری کنند. (نام، مشخصات و راه‌های ارتباطی با شما را در فرم مخصوص ارسال فرمایید.)

در مرحله نخست آثار رسیده توسطِ ساجده اسدی کارشناس ارشد ادبیات بررسی می‌شود. آثار ارسالی که به لحاظ رعایت شرایط اولیه مورد تایید قرار گیرد در مرحله بعد توسط هیئت داوران؛ سودابه فرضی‌پور داستانویس ومنتقد،، سعیده اسداللهی مدرس دانشگاه، شهرام احمدزاده مدرس دانشگاه، مهدیه کوهی‌کار داستان‌نویس و سیدمحمدحسین حسینی منتقد وداستان‌نویس مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اسامی آثار منتخب مرحله اول در اواسط فروردین ۱۴۰۳ و آثارِ برگزیده و اختتامیه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با بزرگداشت بانو سیمین دانشور انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها