سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
تجلیل از  استاد نهج‌البلاغه در همدان

همدان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از پاسداشت استاد احمد حبیبیان پژوهشگر نهج‌الابلاغه اوایل اسفندماه در همدان خبر داد و گفت: پاسداشت شأن و منزلت مفاخر، مشاهیر و شخصیت‌های برجسته لازم الاجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، هادی شیرمحمدی صبح سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آیین نکوداشت استاد احمد حبیبیان از نویسندگان حوزه دینی و معارف اسلامی و پژوهشگر حوزه نهج البلاغه اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، اقدامات ارزشمندی برای شناساندن مشاهیر، عالمان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر به عموم مردم جامعه انجام می‌دهد و یکی از رسالت‌های ما پاسداشت مفاخر استان است.

وی تصریح کرد: برای پاسداشت شأن و منزلت مفاخر، مشاهیر و شخصیت‌های مطرح فرهنگ و ادب، برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های علمی، فرهنگی را لازم الاجرا دانست و گفت: برگزاری همایش سالانه برای مفاخر متأخر تا معاصر مانند ابوعلی سینا، باباطاهر، میررضی الدین آرتیمانی، سیدجمال الدین اسدآبادی، حکیم نظامی، آیت الله تألهی، آیت الله معصومی همدانی و سایر چهره‌های برجسته از جمله این برنامه‌ها و اقدامات بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه به همکاری سایر نهادهای فرهنگی برای برگزاری مراسم‌های پاسداشت گفت: تشکیل و اجرای این برنامه‌ها با مشارکت جمعی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، مؤسسات علمی، فرهنگی و بخش‌های مردمی با تدابیر مسئولان ارشد استان انجام می‌گیرد.

شیرمحمدی با اشاره به آیین پاسداشت استاد احمد حبیبیان گفت: این مراسم در دهه اول اسفندماه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و به شخصیت فرهنگی، دینی و حوزوی دکتر احمد حبیبیان پرداخته خواهد شد و از چندین اثر مکتوب ایشان رونمایی می‌شود.

وی در پایان به شخصیت دکتر حبیبیان پرداخت و گفت: این استاد دانشگاه شخصیتی فرهنگی و ادبی و همچنین از جمله نویسندگان حوزه دینی، معارف اسلامی و مبلغ و مروج نهج البلاغه حضرت امام علی (ع) است که بیش از یکصد کتاب به رشته تحریر درآورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها