چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
ساختمان کتابخانه طارم دهه فجر افتتاح می‌شود

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: عملیات احداث ساختمان کتابخانه طارم به پایان رسیده و در دهه فجر با حضور مسئولان افتتاح می‌شود.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ساخت مراکز فرهنگی عمومی یکی از اقداماتی است که راه و شهرسازی با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مرتبط انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات راه و شهرسازی، افزایش زیرساخت‌های فرهنگی گفت: وجود کتابخانه‌ها به عنوان یک بستر علمی و فرهنگی مناسب، همواره در ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند و علاوه بر اثرات علمی، می‌توانند تاثیر فرهنگی نیز بر جامعه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با توجه به مسئولیت‌هایش در حوزه ساماندهی، راهبری و مدیریت ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی، ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی و نیز فرهنگسراها را در دستور کار قرار داده است، افزود: در این راستا ساخت کتابخانه در اکثر شهرستان‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های عظیم در حال ساخت استان پروژه کتابخانه مرکزی است، اضافه کرد: پروژه کتابخانه مرکزی ۲۵ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به سفر دوم ریاست جمهوری به زنجان قرار است که از این محل اعتبار مصوب به پروژه کتابخانه مرکزی اختصاص پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ارتباط با ساخت کتابخانه طارم نیز گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۲۷ مترمربع با زیربنای ۹۱۵ مترمربع در دو طبقه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این کتابخانه ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: کل اعتبار با تکمیل مراحل پایانی به ۲۴۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

اسماعیلی افزود: از سال قبل ۱۲ پروژه با ۴۹ هزار متر مربع در قالب ساختمان‌های دولتی از جمله کتابخانه‌های عمومی آغاز شده است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط