سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
رویکرد شعر نسل ما باید عزت‌آفرین باشد

فارس_جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت را بستری برای شکوفایی هنر جوانانی که جنگ را ندیدند دانست و گفت: این جوانان اشعار خوبی از حماسه‌ها و دلاوری‌های دفاع مقدس ارائه کردند و رویکرد شعر نسل ما باید عزت آفرین باشد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) _ نجمه اشرفی: امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز گفت: بدیهی است که شعر دفاع مقدس را صرفاً برای شعر نمی‌سراییم بلکه هدفی داریم. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ماموریت دارد که آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه منتشر کند. ما این کنگره سالانه را برای پایداری ملی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب شعر را ثروت ملی دانست که باید گسترش یابد.

امیر سهرابی، جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت را بستری برای شکوفایی هنر جوانانی که جنگ را ندیدند دانست و گفت: این جوانان اشعار خوبی از حماسه ها و دلاوری‌های دفاع مقدس ارائه کردند. آنها به خوبی می‌دانند این اشعار به جای نگاه تراژیک و غمناک لازم است احساس غرور ملی را برانگیخته کنند.

وی تاکید کرد: رویکرد شعر نسل ما باید رویکرد عزت آفرین و غرور آفرین باشد. ما در این جشنواره سال به سال رو به پیشرفت هستیم.

امیر سهرابی، هدف اصلی کنگره شعر دفاع مقدس را نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ارتقای پایداری ایرانیان دانست و گفت: اگر اشعار حماسی ما در دفاع مقدس نبود ما به این پیروزی ها دست پیدا نمی‌کردیم. هنرمندان ما هم پا به پای رزمندگان بر دشمن می‌تاختند.

وی تاکید کرد: باید اشعار برگزیده را به زودی هم بصورت مکتوب و هم در فضای مجازی در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

برای دفاع در جنگ ترکیبی باید در تمامی ابعاد نظامی و فرهنگی آماده باشیم

سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در این آیین که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شهر شیراز ۵ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و یک سوم از ۲۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان فارس، شیرازی هستند. این آمار نشان از نقش آفرینی این شهر در تاریخ کشورمان دارد. از طرف دیگر شیراز شهر شاعران جهانی نظیر حافظ، سعدی و… بوده و مامن ۱۵ هزار سرداران بزرگ شهید است از این رو میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) از کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت طی پنج سال متوالی باعث افتخار ماست.

سردار کوشکی با بیان اینکه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در بین دیگر رویدادهای این عرصه استثنا است، تاکید کرد: این کنگره در مشارکت دادن جوانان و همدل کردن مردم برای حضور و بروز خلاقیت خود در قامت شعر برای نشر فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت توانسته خوش بدرخشد.

وی افزود: در بیست و پنجمین دوره این کنگره ملی شعر شاهد رشد ۴۰ درصدی استقبال نسبت به دوره‌های گذشته هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس با بهره گیری از هنر، گفت: شاعران پرچمداران جنگ شناختی هستند و برای دفاع در این جنگ ترکیبی باید در تمامی ابعاد نظامی و فرهنگی آماده باشیم از این رو پرداختن به هنر و فرهنگ بسیار دارای اهمیت است.

رئیس ستاد اجرایی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد: با استفاده از لطافت هنر شعر، «دفاع مقدس» و عظمت حماسه آفرینی شهدا به خوبی معرفی می‌شود.

سردار کوشکی در پایان سخنان خود فعالیت در عرصه ایثار و شهادت را عنایتی از سوی شهدا دانست و از هنرمندان و شاعران دفاع مقدس و مقاومت قدردانی کرد.

به گزارش ایبنا؛ شعرخوانی برگزیدگان این دوره و قرائت بیانیه هیات داوران و تقدیر از برگزیدگان از دیگر برنامه های آیین اختتامیه این رویداد شاعرانه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط