سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
عشق و علاقه اهل سنت به اهل بیت(ع) در کتب و منابع آنها مشهود است

کردستان - مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان با اشاره به علاقه اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) گفت: این مسئله در کتب و منابع آنها مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حجت‌الاسلام عباس فرهنگیان، ظهر سه‌شنبه در نخستین همایش امیرالمومنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار کرد: شخصیت امام علی(ع) به گونه‌ای است که ایشان را منحصر به دین اسلام نکرده است.

وی افزود: اهل سنت عاشق اهل بیت پیامبر اکرم (ص) هستند و این مسئله در کتب و منابع آنها مشهود است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان با اشاره به جایگاه و شخصیت امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: هر انسانی که فطرت سالمی داشته باشد، با شناخت فضائل اخلاقی و شخصیتی حضرت علی (ع) جذب ایشان می‌شود.

حجت الاسلام فرهنگیان با بیان اینکه همه مسلمانان امت واحده هستند، بیان کرد: کسانی که زیر پرچم دین اسلام هستند جزو امت پیامبر محسوب می‌شوند و دیگر زبان، نژاد و جغرافیای زندگی اهمیتی ندارد زیرا همگی انسان و سپس مسلمان هستیم و شیوه تربیت قرآنی ما اهمیت دارد.

وی گفت: آنچه امروز در فضای فعلی جامعه سخت به آن نیازمندیم، حضور همراه با بصیرت در صحنه هاست، چرا که اگر بصیرت و آگاهی در کنار رفتارها و اعمال ما نباشد، تمیز و تشخیص دادن سره از ناسره و حق از باطل، دشوار و ناممکن می‌شود.

ارسال ۷۰ مقاله به نخستین امیرالمومنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی

دبیر نخستین همایش امیرالمومنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی نیز گفت: فراخوان این همایش در اول آذر سال جاری منتشر شد و پذیرش مقالات نیز تا ۲۳ دی ماه ادامه داشت.

وریا حفیدی، با بیان اینکه بیشترین مقالات دریافتی در محور فرهنگ و ادب کردی و فقه و فرهنگ بوده است، افزود: از مجموع مقالات ارسال شده، ۳۶ درصد مقالات که بالغ بر ۷۰ مقاله بوده در حوزه ادب و فرهنگ کردی و محور اصلی همایش پذیرش شده است.

دبیر نخستین همایش امیرالمومنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی اضافه کرد: ۲۱ درصد مقالات دریافتی نیز در حوزه فقه و عرفان، ۲۱ درصد در حوزه هنر و ۱۵ درصد مقالات غیرمرتبط با محورهای همایش بوده است.

حفیدی یادآور شد: در این همایش از هر محور دو مقاله انتخاب شده است که امروز ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها