سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
برنده جایزه تی. اس. الیوت معرفی شد

جیسون آلن-پایسانت‌ به عنوان برنده جایزه ادبی «تی. اس. الیوت» معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از گاردین، «جیسون آلن- پایسانت»، شاعر جامائیکایی، برای نگارش «خودنگاره در قامت اتللو»، که در آن به هویت مردانه سیاه‌پوستان و مهاجران پرداخته است، به عنوان برنده امسال جایزه ادبی «تی. اس. الیوت» انتخاب شد.

این کتاب دومین مجموعه «آلن-پایسانت» است که منتشر شده و پیش‌تر در ماه اکتبر نیز به عنوان برنده بهترین مجموعه شعر جایزه ادبی «فوروارد» انتخاب شد. همچنین اخیراً به عنوان یکی از نامزدهای نهایی جایزه نویسندگان معرفی شد که پیش‌تر به نام جایزه راثبونز فولیوشناخته می‌شد.

علاوه بر این «خودنگاره در قامت اتللو» به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های شعر سال ۲۰۲۳ به انتخاب «گاردین» نیز معرفی شده است.

«آلن پایسانت» در این مجموعه شعر بین «اتللو» شکسپیر، یک ژنرال «موری» که اغلب در ونیز به عنوان یک فرد خارجی با او برخورد می‌شود و تجربیات سیاه‌پوستان مهاجر امروزی ارتباطی ایجاد می‌کند. اشعار او بین جامائیکا، پراگ، پاریس و آکسفورد و در میان مکان‌های دیگر در حرکت است.

«آلن-پایسانت»، مدرس ارشد «نظریه انتقادی و نویسندگی خلاق» در دانشگاه منچستر است. نخستین مجموعه او که «فکر کردن با درختان» نام دارد در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. یک کتاب غیرداستانی از او نیز در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

جایزه «تی‌.اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. سال گذشته آنتونی جوزف برای نگارش مجموعه شعر «غزل‌هایی برای آلبرت‌» به عنوان برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت» انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها