دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کریم مجتهدی؛ دوستدار حقیقی حکمت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت درگذشت کریم مجتهدی، چهره ماندگار و پیشکسوت فلسفه نوشت: «داغدار متفکر اصیلی هستیم که در سراسر زندگی خود، همواره دردِ هویت داشت و دوستدار حقیقی حکمت بود.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«به‌نام‌خدا

انا لله و انا الیه راجعون

با تاسف فراوان، مطلع شدم استاد عالیقدرمان جناب آقای دکتر کریم مجتهدی، فیلسوف و چهره ماندگار فلسفه، دارفانی را وداع کرد و به دیدار حق شتافت.

جامعه فکری و فرهنگی به سوگ یکی از بهترین فرزندان اصیلِ ایران بزرگ نشست که از شایسته‌ترین الگوهای علمی در دوران معاصر به‌شمار می‌رفت.

ما امروز داغدار متفکر اصیلی هستیم که در سراسر زندگی خود، همواره دردِ هویت داشت و دوستدار حقیقی حکمت بود.

بسیاری از علاقه‌مندان به اندیشه، فلسفه و فرهنگ در ایران از علم، دانش و معرفت او چه از طریق تالیفات ارزشمند، تحقیقات نوآورانه و ترجمه‌های ایشان و چه از طریق سالیان دراز تدریس منحصر به فرد ایشان، برخوردار شده‌اند.

کوشش‌های دکتر کریم مجتهدی در مقام استاد برای تربیت نسل‌های فرهیخته کشورمان، از خدمات برجسته ایشان در بیش از نیم قرن به مردم کشورمان است که باید قدر دانسته شود.

دعا می‌کنیم تا روح استاد عزیزمان در جوار رحمت حق در آرامش باشد و بهترین درجات الهی نصیب این بزرگمرد پاک شود.

به خانواده گرانقدر و اصیل ایشان، شاگردان، دوست‌داران و جامعه علمی کشورمان نیز فقدان این دانشمند کم‌نظیر را تسلیت می‌گویم.

بی‌تردید ملت ایران هیچ‌گاه خدمات فروتنانه مفاخر بزرگ خود را از یاد نخواهد برد و در ترویج اصالت‌های فرهنگی مورد تاکیدشان، کوشاتر از قبل خواهد بود، ان‌شاءالله.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها