شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
نمایشگاه کتاب با موضوع نماز در زنجان دائر شد

زنجان- رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: همزمان با سی امین اجلاس سراسری نماز؛ نمایشگاه کتاب با موضوع نماز در زنجان دائر شد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در آستانه برگزاری سی‌امی اجلاس سراسری نماز اسامی برندگان از سوی کمیته علمی منتشر شد.

وی تصریح کرد: در این اجلاس ۱۷ تن از اساتید صاحب نظر از مجموعه دانشگاه‌های استان، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه همکاری لازم را با ستاد اقامه نماز داشتند.

یوسفی با اشاره به اینکه در این دوره ۸۴۱ اثر با محوریت نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه، در چهار قالب مقالات علمی، پژوهش‌های کاربردی، پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به دبیرخانه اجلاس ارسال شد، اضافه کرد: از این میان، ۵۱۴ عنوان مقاله، ۲۸۴ عنوان پژوهش کاربردی، ۱۴ عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و ۲۹ عنوان رساله دکتری بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه از کل آثار رسیده ۱۹۹ مورد به مرحله دوم راه یافته است، افزود: در مرحله دوم، هرکدام از داوران تخصصی بخش مربوطه تک تک این آثار را ارزیابی، و در صورت کسب نمره مناسب به مرحله بعد ارسال کردند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم نیز جلسات تخصصی هیئت داوران تشکیل شد و داوران درباره آثار به رایزنی و تبادل نظر پرداختند که در پایان ۲۱ اثر موفق به کسب عنوان‌های برتر شدند.

یوسفی با اشاره به اینکه بر اساس رای هیئت داوران مجتبی محمدی انویق، سلمان آخش، جمشید میرزایی در بخش مقالات اول تا سوم شدند، افزود: در بخش رساله دکترا نیز محمود قرائتی نیز اول شده و هیئت داوران کسی را حائز مقام دوم و سوم نداست.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه در بحث پایان نامه کارشناسی ارشد محسن کاشانی اول شده و هیات داوران کسی را حائز مقام دوم و سوم ندانست، گفت: در بحث پژوهش‌های کاربردی نیز هیئت داوران هیچ اثری را حائز مقام‌های برتر ندانست.

یوسفی به سایر اقدامات ستاد اقامه نماز در حاشیه این اجلاس سراسری اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز از امروز نمایشگاه کتابی در جنب محل برگزاری اجلاس سراسری نماز در مصلی دایر شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز در طول سالیان آثار متعددی در حوزه نماز داشته است، افزود: تولید انواع کتاب صوتی، چاپ کتاب کودک، نماز از دیدگان بزرگان دین، جایگاه نماز در بین ائمه معصومین (ع) و… از جمله آثار ستاد اقامه نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز ستان زنجان ادامه داد: با توجه به تعدد آثار در این حوزه؛ در این نمایشگاه کتاب‌های چاپ شده توسط ستاد اقامه نماز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط