شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
تولید کتاب صوتی در حوزه نماز توسط دبیرخانه اجلاس سراسری نماز

زنجان- رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: تولید محتوای آموزشی در قالب کتاب صوتی، تولید پادکست و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه نماز از اقدامات دبیرخانه اجلاس سراسری نماز در زنجان است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همانطور که از چند هفته قبل اطلاع‌رسانی شده است؛ زنجان در روزهای آتی میزبان سی امین اجلاس سراسری نماز با حضور اساتید و فرهیختگان از سراسر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های تشکیل شده ذیل ستاد استانی اجلاس نماز کار خود را از چند ماه قبل آغاز کرده‌اند، افزود: در همین راستا اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که در روز برگزاری اجلاسیه رونمایی از اقدامات را خواهیم داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این ستاد را تولید محتوا در حوزه نماز برای رده‌های سنی مختلف عنوان کرد و گفت: تولید محتوای آموزشی در قالب کتاب صوتی، تولید پادکست و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه نماز از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در این بخش است.

یوسفی با اشاره به اینکه کتاب‌های صوتی تهیه شده در حوزه اقامه صحیح نماز و همچنین احکام مربوط به نماز ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده است، اضافه کرد: هدف از این کار آموزش اقامه صحیح نماز و همچنین ترویج فرهنگ اقامه نماز بین این نسل است.

وی از برگزاری اردوی یک روزه «عهدواره به رنگ قنوت» ویژه ۴۰ مدرسه متوسطه اول خبر داد و گفت: اجرای نمایش میدانی «آواز پرجبرئیل» از اوایل دی ماه و برگزاری دوره مدیریت مسجد به ویژه در حوزه نماز از دیگر برنامه‌های فرهنگی انجام شده توسط این ستاد است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه این اجلاس با عنوان «نماز نسل نو» برگزار می‌شود، تصریح کرد: به خاطر همین عنوان نسل جوان و نوجوان در اولویت امور آموزشی ستاد قرار دارند.

یوسفی همچنین از انتشار فراخوان علمی اجلاس سراسری نماز نیز خبر داد و گفت: قالب‌های جشنواره نیز شامل رمان بلند نوجوانان، مجموعه داستان‌های کوتاه کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و پویانمایی (اقتباسی) است و مهلت ارسال آثار نیز ۲۱ آذرماه است.

«نماز جماعت مسجد و مدرسه عامل تعاون و کارجمعی، روابط اجتماعی، مواسات و همدلی، زمینه‌ساز دولت مهدوی»، «نماز، تقویت کننده صلابت، شجاعت، عزت و امنیت ملی و مسئولیت اجتماعی»، «نماز، عامل عفاف، آرامش و امنیت فردی و اجتماعی»، «نماز، عامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزشهای انسانی در جامعه»، «نماز، عامل استقلال، خودباوری، خوداتکایی و انسجام ملی، خنثی کننده رکود و توقف و رونق تولید» و «نماز و معنویت عامل پایبندی به ارزش ها و دستاوردهای ملی، توسعه پایدار و پیشرفت ایران اسلامی» موضوعاتی است که علاقه‌مندان می‌توانند در قالب آن به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط