پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
‌مهرواره استانی فرهنگی هنری ادبی پژوهشی «سرزمین مادری» برگزار می‌شود

‌زنجان- با موضوع ترویج میراث معنوی و توجه به فرهنگ بومی در مقابل فرهنگ بیگانه؛ مهرواره استانی فرهنگی هنری ادبی پژوهشی «سرزمین مادری» در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در راستای اهدافی چون ترویج میراث معنوی و توجه به فرهنگ بومی، ایجاد و زنده نگه داشتن احساس تعهد و تعلق به فرهنگ و سرزمین مادری، هویت بخشی و حفظ هویت فرهنگی، توجه به معنا و مفهوم عمیق فرهنگ بومی و سنتی در مقابل فرهنگ بیگانه مهرواره «سرزمین مادری» را برگزار می‌کند.

این مهرواره برای گروه‌های سنی نو نهال، نونگاه، نوجوان، گروه سنی ارشد و مربیان و بزرگسالان، خانواده‌های اعضا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

مهلت شرکت در این مهرواره تا ۱۰ آذرماه بوده واختتامیه پایان آذر ماه و هفته اول دی ماه با توجه به ایام فاطمیه (شب یلدا) برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه و دوره‌های آموزشی و فرهنگی با موضوع نماز

در آستانه برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان زنجان آموزشی ۶ ساعته با موضوع نماز برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه کتاب با موضوع نماز در مصلی نماز زنجان با نمایش آثار هنری و ادبی دایر خواهد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن دعوت از شعرا، نویسندگان و فعالان نماز برای حضور در سی امین اجلاس سراسری نماز از آنها خواسته است که آثار خود را در این باره معرفی و تحویل دهند.

اجرای برنامه پیک امید در کانون پرورش فکری زنجان

در راستای ایجاد عدالت فرهنگی برنامه «پیک امید» در مراکز کانونی زنجان اجرایی شد.

هدف از اجرای این برنامه امیدآفرینی، ایجاد شادی و نشاط بین دانش‌آموزان، برقراری عدالت فرهنگی و توجه به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار است و شامل پخش انیمیشن، سفالگری، بازی گروهی (طناب کشی)، اجرای برنامه آموزشی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد، اجرای مسابقه است.

در قالب این برنامه مربیان کانون پرورش فکری استان در مناطق محروم و روستاهای کمتر برخوردار حضور پیدا کرده و برنامه‌های فرهنگی در قالب مسابقه کتابخوانی و قصه‌گویی برای کودکان اجرا کردند.

از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرایی شده در استان پویش قرآنی تلاوت فردی و گروهی آیه ۳۰ سوره فصلت با عنوان «غزه آیه مقاومت» در حمایت از مردم غزه است که توسط کانون‌های مساجد اجرایی شد.

البته در برخی از بقاع متبرکه استان نیز نمازگزاران برای پیروزی مردم غزه سوره فتح و سوره نصر را قرائت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط