چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
اهمیت بازرگانی برنج ایرانی در کشورهای دیگر

برنج ایرانی در سطح جهان شهرت بسیار زیادی دارد. کیفیت این برنج باعث شده تا صادرات آن به کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی رونق اقتصادی خوبی داشته باشد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ برنج ایرانی یکی از محبوب‌ترین محصولات صادراتی کشور ما است. اگر در کشورهای دیگر به فروشگاه مراجعه کنید، احتمالاً در میان برنج‌های آن محصولات تولید ایران را مشاهده خواهید کرد. با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاری روی تولید برنج ایرانی و صادرات آن می‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. البته برای اینکه در این کار موفق شوید و با یک شکست اقتصادی مواجه نگردید، ابتدا باید بازار این محصول در کشورهای مهم جهان را بشناسید. در ادامه قصد داریم وضعیت فروش برنج تولید ایران را در چند کشور معروف مورد بررسی قرار دهیم و با شرایط بازرگانی آنها بیشتر آشنا شویم.

صادرات برنج ایرانی

خرید برنج ایرانی به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارد و قیمت ایده‌آل برای کشورهای خارجی همیشه جذاب بوده است. از طرفی ایران به دلیل اینکه شرایط اقلیمی مناسبی برای تولید برنج دارد می‌تواند با کشورهای دیگر در زمینه صادرات این محصول رقابت داشته باشد. برای اینکه صادرات برنج‌های ایرانی به بهترین شکل انجام شود باید فرایند این کار با دقت کامل انجام پذیرد. طبیعتاً در اولین گام باید برنج با کیفیتی تولید و بسته‌بندی گردد و مراحل ترخیص گمرکی آن دنبال شود. پس از اینکه برنج از گمرک ترخیص شد باید بهترین روش حمل و نقل برای ارسال آن به کشور مقصد انتخاب گردد.

طبیعتاً آخرین مرحله هم تحویل به موقع محصول به مشتری در کشور مقصد می‌باشد. کسی که می‌خواهد صادرات برنج انجام دهد همچنین باید چند مجوز مهم داشته باشد. از جمله این مجوزها می‌توانیم به مجوز صادرات، مجوزهای بهداشتی، مجوز مالی، مجوز شماره گذاری و مجوز واردات اشاره کنیم. ضمناً تمام افرادی که می‌خواهند صادرات برنج انجام دهند باید به تعرفه آن توجه باشند. یکی از مهمترین هزینه‌هایی که آنها در این مسیر پرداخت می‌کنند همین تعرفه است.

اهمیت بازرگانی برنج ایرانی در کشورهای دیگر

برنج ایرانی در آمریکا

با وجود اینکه روابط سیاسی بین ایران و آمریکا برقرار نیست اما صادرات برنج ایرانی به این کشور انجام می‌شود. در حال حاضر هر کیلو برنج ایرانی در آمریکا چیزی حدود ۲.۵ دلار قیمت دارد. در اکثر شهرهای این کشور مردم طرفدار طعم برنج ایرانی هستند و برای خرید آن رقابت می‌کنند. ضمناً باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در داخل ایران هم هیچ ممنوعیتی برای صادرات برنج به کشور آمریکا وجود ندارد. هر کدام از صادرکنندگان در صورت تمایل می‌توانند برنج‌های خودشان را به این کشور ارسال کنند. البته قطعاً صادرات برنج به یکی از مهم‌ترین کشورهای اقتصادی جهان ارزآوری خوبی برای ایران به همراه دارد. صادرات برنج به کشور آمریکا انگیزه شالیکاران را جهت تقویت تولیدات خود افزایش می‌دهد.

برنج ایرانی در آلمان

یکی از مهمترین وارد کنندگان برنج ایرانی در جهان، کشور آلمان است. آلمانی‌ها از نظر نژادی هم اشتراکات زیادی با ایرانیان دارند و از نژاد آریایی هستند. شاید یکی از دلایل محبوبیت برنج‌های ایرانی در این کشور همین موضوع باشد. به هر حال آمارها نشان می‌دهد که آلمان سومین مقصد بزرگ برنج‌های ایرانی در جهان است. در حال حاضر ۱۳ درصد از سهم صادرات برنج‌های ایرانی سهم این کشور مهم اروپایی می‌شود. البته اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که هنوز برنج‌های ایرانی بیشتری می‌توان به این کشور جذاب اروپایی صادر کرد.

نکته مهم دیگری که در مورد صادرات برنج‌های ایرانی به کشور آلمان باید بیان کنیم مدل این صادرات است. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر برنج‌های ایرانی به صورت مستقیم و بدون واسطه وارد آلمان می‌شوند. در مورد نحوه انتقال این محصول هم باید بگوییم که هم می‌توان آنها را زمینی صادر کرد و هم امکان انتقال هوایی وجود دارد. در حقیقت دست صادر کننده برای انتخاب مسیر صادرات برنج‌ها کاملاً باز است. هرچند هر کسی که می‌خواهد صادرات برنج‌های ایرانی به آلمان را دنبال کند حتماً باید تحقیقات کاملی در مورد این موضوع داشته باشد. صادر کننده باید بازاریابی عمیقی انجام دهد تا بتواند موفقیت تجارت خودش را تضمین نماید.

اهمیت بازرگانی برنج ایرانی در کشورهای دیگر

برنج ایرانی در کانادا

در میان کشورهای آمریکای شمالی، ایالات متحده آمریکا تنها وارد کننده برنج ایرانی نیست. کانادا دیگر کشوری است که مردم آن علاقه زیادی به برنج‌های تولید ایران نشان داده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخلاف آلمان، صادرات برنج‌های ایرانی به کشور کانادا به طور مستقیم انجام نمی‌شود. افرادی که می‌خواهند در زمینه صادرات برنج به کانادا کار کنند حتماً باید این محصول را از طریق کشورهای دیگر به مبدا مورد نظر خودشان انتقال دهند. با وجود تمام سختی‌هایی که صادرات برنج به کانادا دارد، این کشور یکی از بزرگترین وارد کنندگان آن از ایران محسوب می‌شود. البته باید این نکته را اضافه کنیم که ظرفیت واردات برنج در کانادا از طریق ایران بسیار بیشتر از چیزی است که فعلاً وجود دارد. تقویت صادرات برنج به این کشور در گرو آن است که تاجران ایرانی بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند و مسیرهای بهتری برای انتقال برنج به این کشور پیدا کنند.

خرید برنج ایرانی

یکی از مسائلی که در صادرات برنج ایرانی همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد طبع برنج است. با توجه به اینکه در کشور ما انواع مختلفی از برنج‌ها کشت می‌شود، طبیعت هر کدام از آنها متفاوت است. البته در مجموع می‌توان گفت که برنج شمالی از طبعی متعادل برخوردار است اما برنج‌های جنوب طبع گرمتری دارند و برای افراد بلغمی گزینه مناسب‌تری هستند. البته قطعاً همه ما می‌دانیم که به طور کلی برنج‌ها را با طبع سرد می‌شناسند اما ممکن است برنج‌های مختلف طبع متفاوتی هم داشته باشند. علاوه بر اینکه خود برنج چه طبیعتی دارد نوع پخت آن هم در طبع آن اثرگذار خواهد بود. اگر شما برنج را به صورت آبکش آماده کنید طبیعتاً طبع سردتری خواهد داشت.

اهمیت بازرگانی برنج ایرانی در کشورهای دیگر

این در حالی است که اگر از روش دمی کردن برای پخت برنج کمک بگیرید طبع متعادل آن می‌تواند برای شما جذاب‌تر باشد. اگر واقعاً تصمیم خودتان را برای صادرات برنج ایرانی گرفته‌اید باید به این نکته توجه داشته باشید که نحوه خرید برنج در این کار تاثیر بسیار زیادی دارد. شما باید برنج را با پایین‌ترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه کرده و نسبت به صادرات آن اقدام نمایید. بهترین نوع برنج‌های حال حاضر کشور را چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت در فروشگاه برنج‌اول می‌توانید تهیه کنید. برنج‌هایی که این مجموعه برای شما عرضه می‌کند در سطح کشور کم نظیر هستند و کیفیتی خارق‌العاده دارند. محصولات این مجموعه در سایت آن به آدرس www.berenj.one قابل مشاهده است.

برچسب ها: برنج ایرانی, خرید برنج, صادرات برنج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها