یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
‌داستان‌های نماز کتاب در زنجان می‌شود

زنجان- آثار برتر ارسالی در فراخوان داستان‌های نماز دانش‌آموزی به صورت کتاب در زنجان چاپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مسابقه داستان‌نویسی در حوزه نماز ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه پنجم تا دوازدهم برگزار می‌شود و فرصت شرکت در این مسابقه داستان‌نویسی تا ۱۵ دی ماه است.

این داستان‌ها باید با موضوعات مربوط به نخستین نماز، نماز جماعت مسجد و مدرسه عامل تعاون و کارجمعی، روابط اجتماعی، مواسات و همدلی، زمینه ساز دولت مهدوی، نماز، عامل استقلال، خودباوری، خوداتکایی و انسجام ملی، شیوه‌های دعوت به نماز، آثار و برکات نماز، حضور قلب در نماز، آثار ضایع ساختن نماز و مسجد و نماز جماعت ارسال شود.

در هر بخش به برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و آثار منتخب این مسابقه به صورت کتابچه چاپ می‌شود.

پیک امید به روستاها رفت

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک و کتابخانه سیار روستایی زنجانرود با حضور در منطقه کم‌برخوردار روستای اسفناج زنجان در قالب «پیک امید» به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداختند.

هدف از اجرای این برنامه امیدآفرینی، ایجاد شادی و نشاط بین دانش‌آموزان، برقراری عدالت فرهنگی و توجه به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار است و شامل پخش انیمیشن، سفالگری، بازی گروهی بود.

در همین راستا تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان عضو کتابخانه مرکز علوم و نجوم شدند تا بتوانند از امکانات مرکز و فعالیت‌های فرهنگی هنری علمی ادبی این مجموعه استفاده نمایند. جشن قصه‌گویی و برنامه سفیران قصه گویی اجرا شد.

آموزش مهارت‌های زندگی به اعضای کتابخانه‌های عمومی

کارگاه آموزشی «کودک، مهارت، زندگی» به منظور ارتقای سلامت روان و آموزش مهارت‌های ۱۲ گانه به کودکان، تحت عنوان «کودک، مهارت، زندگی» برگزار شد.

این برنامه به صورت هفتگی برگزار و مسائلی همچون مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، روابط بین فردی، همدلی، تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر انتقادی، مقابله با استرس به کودکان حاضر در کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

آموزش‌های مهارت‌های زندگی به اعضای کودک و نوجوان موجب آگاهی و آشنایی با مهارت‌های زندگی که شامل، مجموعه‌ای از توانایی‌ها همانند مدیریت کردن بحران های چالش های زندگی یا برقراری ارتباط با دیگران است؛ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط