سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر کویر به میزبانی شهرستان ابرکوه

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر کویر به میزبانی شهرستان ابرکوه خبر داد.

احسان عابدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری کنگره شعر سراسری شعر کویر به میزبانی ابرکوه گفت: دهمین دوره کنگره شعر سراسری کشوری به میزبانی ابرکوه برگزار می‌شود که فراخوان آن اوایل پاییز ارائه شده که با استقبال خوبی همراه شده است.

وی افزود: در این دوره از کنگره تعداد ۵۳۸ اثر از ۲۶ استان دریافت شده که ۲۰ اثر در بخش اصلی و یک نفر طنز و یک نفر نیز در سفرنامه انتخاب می‌شوند و به نفرات برگزیده هدایایی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه دااد: در این دوره بخش ویژه دانش‌آموزان ابرکوهی داشتیم که شعر و سفرنامه‌نویسی نیز سه نفر انتخاب شدند و در پایان دی ماه در برنامه‌ای از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

عابدی بیان کرد: شعرخوانی و دورهمی شاعران، کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این کنگره است که انجمن شعر و ادب ابرکوه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه، شهرداری، فرمانداری ابرکوه برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: برگزیدگان از ۱۲ استان گیلان، گلستان، اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، مرکزی، تهران، شیراز هستند که در این کنگره نیز حضور پیدا کرده و شعرخوانی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط