دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش شعر در شهرستان‌های خاتم و مروست

یزد - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش شعر در شهرستان‌های خاتم و مروست خبر داد.

حسین دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر در استان یزد گفت: این کارگاه به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و همچنین بالا بردن سطح کیفی شاعران در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه‌ها در چهار شهرستان خاتم، مروست، ابرکوه و بهاباد برگزار می‌شود که تاکنون در شهرستان‌های خاتم و مروست آغاز شده و در دی ماه نیز ادامه دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: این کارگاه‌ها با حضور عالیه مهرابی، شاعر برجسته کشوری و استانی یزد و به صورت دوره‌ای در آذر، دی و بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

دشتی بیان کرد: این کارگاه به همت خانه کتاب و ادبیات ایران زیر نظر معاونت فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرها و استان‌های مختلف برگزار می‌شود و در این کارگاه مباحث مهم تئوری از جمله نوع زبان و مواجهه شاعر بااشیا و پدیده‌های اطراف و فرق آن‌ها بررسی شد.

وی ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم در این کارگاه‌ها به ظرفیت‌های شهرستانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با توجه به استعدادهای موجود در شهرستان‌ها در راستای ارتقای کیفیت و همچنین شناسایی افراد مستعد در زمینه شاعری گام برداریم.

دشتی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تاکنون اقدامات مؤثری در زمینه شعر انجام داده است که برگزاری محافل ادبی، شب شعر، چاپ کتاب اشعار شاعران استان و نشست‌های هم‌اندیشی شاعران از جمله این اقدامات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط