شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
جایزه ویژه بخش نیروی انتظامی به قصه‌گوی هرمزگانی رسید/ اهدای کتاب در پارسیان

هرمزگان - اهدای کتاب در پارسیان، کسب جایزه ویژه بخش نیروی انتظامی توسط قصه‌گوی هرمزگانی، برگزاری انجمن ادبی یاسَمینِ میناب عناوین اخبار کوتاه حوزه کتاب استان هرمزگان است.

مسئول کتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از سومین اهدای کتاب در پی فراخوان طرح اهدای کتاب در پارسیان به کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) این شهرستان خبر داد و گفت: آسیه جوکار معلم هنرستان کاردانش پارسیان با اهدا ۲۳ جلد کتاب، گل کاشت.

حلیمه روشن‌زاده ادامه داد: این بانوی دوستدار کتاب، کتاب‌های اخلاق اسلامی، احکام بانوان، آیین زندگی، چشمه سار هدایت، سپاه پاسداران، من زنده ام، رضایت از زندگی، انسان، هنر قرائت قرآن، ستاره های آبی دریا، اخلاق و احکام کارمندی و … را از سر مهر و گشاده دستی به کتابخانه اهدا کرد.

وی عنوان کرد: این معلم ارزشی ضمن اینکه نامش را به عنوان سومین اهدا کننده این طرح ثبت کرد، مشوق و سرمشق بسیار خوبی برای سایر پارسیانی ها شد تا کتاب های بلااستفاده خود را به این کتابخانه اهدا کنند.

اولین خانواده‌ای که چراغ این طرح را با اهدای کتاب برافروختند، منیژه آقا و حمزه حکمتی، زوج جوان کتابخوان بودند که ۲۲ عنوان کتاب به کتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان اهدا کردند.

پس از آن‌ها یک زوج فرهنگی به نام‌های زهرا زرینی و اصغر زرینی به همراه فرزندان خردسالشان به این کتابخانه مراجعه کردند و بیش از ۸۰ نسخه کتاب اهدا کردند.

انجمن ادبی یاسَمینِ میناب برگزار شد

بنیان‌گذار «انجمن ادبی یاسَمینِ میناب» از دورهمی اعضای «انجمن ادبی یاسَمینِ میناب» در این شهرستان تاریخی گفت و افزود: قصه گویی، شعرخوانی، نقد و بررسی آثار و اهدای کتاب از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

یاسمن عباسی ادامه داد: برای نشست «انجمن ادبی یاسَمینِ میناب» دانش آموزان از بخش‌های مختلف میناب، از بخش مرکزی، کریان، تیاب، بندزرک، شهر میناب و روستاهای دور و نزدیک با اشتیاق حضور داشتند و شعرها و داستان هایشان را خواندند و در تحلیل آثار یکدیگر نیز مشارکت فعال داشتند.

«انجمن ادبی یاسَمینِ میناب» متعلق به پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان میناب به عنوان قطب ادبیات و علوم انسانی هرمزگان است که از سه سال پیش به همت یاسمن عباسی معلم راهنمای فعالیت‌های ادبی این پژوهشسرا پایه گذاری و راه اندازی شده است و کودکان و جوانان اهل قلم از سراسر استان عضو این انجمن هستند.

خوانش قصه گربه چکمه پوش و هفت داستان دیگر

دانش‌آموزان مدرسه شهید کلاهدوز روستای بمبری پارسیان ضمن بازدید از کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) این شهرستان، قصه گربه چکمه پوش و هفت داستان دیگر را شنیدند.

کتاب گربه چکمه پوش و هفت داستان دیگر سومین جلد از مجموعه قصه‌های مهتاب نوشته ترانه امیر ابراهیمی، از سوی انتشارات محراب قلم به چاپ رسیده است.

در داستان‌های مربوط به کودکان و نوجوانان، قصه‌های نام آشنایی چون: سفید برفی، سیندرلا، بندانگشتی، زیبای خفته، شنل قرمزی و … وجود دارد که شاید ما هر یک از آن‌ها را بارها خوانده‌ایم، داستان‌هایی که علاوه بر سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت، نکات پندآموز فراوانی در خود دارند.

مجموعه گربه چکمه پوش و هفت داستان دیگر، همه این اثرها را به همراه چند قصه‌ی زیبای دیگر چون: سه بره کوچک که همان داستان بزبزقندی با نام دیگر است و ریش آبی را در یک جلد برای مخاطب فراهم کرده است.

هر داستان در یک فصل به صورت جداگانه و مصور آمده است، هر چند که نویسنده اثر آن را برای گروه سنی ب و ج نوشته است اما تصویر سازی کتاب به گونه‌ای است که امکان فهم قصه برای کودکان کوچکتری که سواد خواندن ندارند وجود دارد، به این ترتیب که والدین می‌توانند با توجه به تصاویر، داستان را برای کودک خود تعریف کنند. در واقع شما با تهیه این مجموعه، هفت کتاب بسیار جذاب و خواندنی را در یک جلد برای فرزند خود فراهم می‌کنید.

قصه‌گوی هرمزگانی جایزه ویژه بخش نیروی انتظامی را دریافت کرد

با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا جایزه ویژه بخش نیروی انتظامی در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کانون پرورش فکری به قصه‌گوی هرمزگانی تعلق گرفت.

عمران سعیدی‌فر از هرمزگان با اجرای قصه «پلیس مهربان» در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در یزد حائز لوح تقدیر و جایزه نقدی از سوی فرماندهی انتظامی کشور شد.

مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور، سرهنگ شعبان اولادی، معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا، حامد علامتی مدیرعامل کانون، امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری و رکنی‌زاده مشاور مدیرعامل کانون انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها