پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
برگزاری رویدادهای سناریو محور در کانون / دریافت ۴۵۰ اثر از کشورهای جهان در جشنواره بین المللی قصه گویی

یزد - مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به برنامه‌های تربیت محور کانون گفت: رویدادهای سناریو محور در کانون پرورش فکری کودکان در دستور کار ما قرار گرفته است.

فروهر معدنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با مشارکت بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ قصه‌گو از سراسر کشور از تیرماه سال گذشته شروع شد.

وی افزود: در آبان ماه ۳۱ جشنواره استانی برگزار شد و در دهه اول آذرماه پس از پایش قریب به ۶۰ قصه‌گو به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کردند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور بیان کرد: بیش از ۱۳ کشور در این جشنواره حضور پیدا کردند و ۴۵۰ اثر نیز در حوزه بین‌الملل به دست ما رسید که به صورت مجازی و حضوری در جشنواره حضور داشتند.

وی افزود: جشنواره سه جایزه ویژه سردار سلیمانی، لبخند و جایزه ویژه برای نخستین بار در این جشنواره صورت گرفت.

معدنی ادامه داد: استان یزد به واسطه حضور مرحوم آذریزدی به عنوان پدر قصه‌گویی ایران و پیشینه و فرهنگ کهن مردم فرهنگ دوست این استان و توجه ویژه مسئولان استانی به قصه‌گویی به عنوان دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی انتخاب شد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: یزد از دو ماه قبل یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی ایران انتخاب شد و مطمئن هستیم با توجه به سوابق و توانمندی مردم فرهنگ دوست یزد جشنواره بین‌المللی در سال‌های آینده روند بهتری را خواهد داشت.

معدنی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ما پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و به واسطه همین برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: راه‌اندازی باشگاه «قاف» در سراسر کشور به منظور شناسایی استعدادهای ناب ادبی از جمله این اقدامات بوده است که بدین منظور برگزاری کارگاهی تخصصی با حضور نویسندگان کشوری و شعرا برگزار می‌شود.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور بیان کرد: پویش ملی خوانش کتاب نیز از جمله اقدامات دیگر ما است که با تأکید وزیر آموزش و پرورش در کانون برگزار می‌شود و تقویت سواد خواندن کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی گفت: همچنین اردوهای سناریو محور برای نوجوانان از جمله فعالیت‌های تأثیرگذار دیگر ما است که آن را دنبال کرده‌ایم تا به حوزه علم و فناوری نیز ورود کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط