چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
اعطای جایزه جهانی قصه‌گویی برای نخستین بار در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

یزد - رئیس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از معرفی یک برگزیده و اعطای جایزه به قصه‌گوی برتر جهانی در این جشنواره خبر داد.

وحید خسروی رئیس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به روند اجرایی این جشنواره گفت: ما از شهریورماه ۱۴۰۲ فعالیت این جشنواره را شروع کردیم و شیوه‌نامه و فراخوان آن را به سراسر کشور و مجامع بین‌المللی ارسال کردیم.

وی افزود: حاصل این کار حضور و ثبت نام ۱۷ هزار و ۵۳۲ نفر در مرحله استانی بود که نشان از توجه ویژه عموم مردم به قصه‌گویی بود.

خسروی ادامه داد: در ابتدا داوری مرحله استانی انجام شد و پس از آن پایش ملی نیز صورت گرفت که ۶۰ اثر به اختتامیه جشنواره برای رقابت در استان یزد انتخاب شدند.

وی گفت: در نهایت تعداد هشت نفر از برگزیدگان تندیسی جشنواره را دریافت می‌کنند و به عنوان برگزیدگان این دوره در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.

رئیس دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیان کرد: جایزه ویژه این دوره به یاد سردار سلیمانی و همچنین لبخند است که در بخش اول به روایت‌های در خصوص سردار سلیمانی و در بخش دوم نیز قصه‌هایی که لبخند مخاطب را بدست آورده معرفی می‌شوند.

وی همچنین ادامه داد: در این دوره از جشنواره برای اولین بار جایزه جهانی قصه‌گویی به یکی از قصه‌های برتر ارائه می‌شود که نقطه قوتی برای جشنواره است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط