چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
ویژه برنامه شبکه پویا از جشنواره قصه‌گویی در یزد/ عمومی کردن قصه رویکرد اصلی ما است

یزد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با اشاره به میزبانی استان یزد از بیست و پنجمین جشنوار قصه گویی گفت: ویژه برنامه دو ساعته شبکه پویا از جشنواره بین‌المللی قصه گویی در یزد پخش می‌شود.

عالیه قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی یزد گفت: خوشبختانه امسال نیز شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی در استان یزد هستیم که می‌تواند گام مؤثری در راستای تقویت قصه‌گویی در استان است.

وی افزود: این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم» با هدف عمومی‌سازی قصه در جامعه در شهر جهانی یزد برگزار می‌شود که در بخش‌های مختلف قصه‌گویان به رقابت می‌پردازند.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: هدف اصلی ما مردمی‌سازی است که با اقدامات خوب دبیرخانه این جشنواره بیس از ۱۷ هزار قصه به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۶۰ قصه‌گو به رقابت می‌پردازند.

قوامی بیان کرد: امسال برای اولین بار جایزه ویژه سردار سلیمانی و لبخند را داریم که‌امیدواریم بتوانیم آثار برتر را به انتخاب هیأت داوران تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: قصه‌های ویژه غزه و امنیت نیز به عنوان بخش‌های ویژه دیگر ما است که در این جشنواره به آثار برتر هدایایی تعلق می‌گیرد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: از سایر کشورها نیز قصه‌هایی را نظاره‌گر بودیم که‌امیدواریم در سال‌های آینده نیز این رویکرد جهانی را بهتر از گذشته دنبال کنیم.

قوامی با اشاره به برنامه‌های این جشنواره گفت: یکی از نقطه‌های قوت این دوره از جشنواره توجه به قشر ناشنوا در جامعه است که برای تمام برنامه‌ها ترجمه با زبان اشاره و همچنین در تلویزیون و حاضران در جلسه را داشته‌ایم.

وی افزود: به واسطه این جشنواره برای اولین بار مل مل از عروسک‌های کشوری به استان آمد و در پخش زنده شبکه‌های پویا نیز این برنامه را داریم.

قوامی همچنین بیان کرد: به مناسبت شب یلدا دو ساعت از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه ویژه برنامه خود را به این استان و این جشنواره اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط