پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
قصه گامی استوار برای تربیت و کاشتن بذر ایمان در کودکان و نوجوانان است

یزد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اهمیت عمومی‌سازی و مردمی کردن قصه گویی گفت: قصه و قصه گویی گامی استوار برای تربیت و کاشتن بذرایمان در کودکان و نوجوانان است.

حامد علامتی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد گفت: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی در فرهنگ کهن ایران اسلامی است که ریشه در مبانی دینی و قصص قرآنی و تاریخ کهن ایران ما دارد.

وی افزود: ما از اسطوره‌های گذشته همچون فردوسی، سعدی و حافظ این قصه‌گویی را داریم و تا اسطوره‌های امروز نیز این روند را شاهد هستیم.

علامتی گفت: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی و در دسترس است و پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، مادران و پدران ما با قصه و قصه‌گویی ما را تربیت کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: عمومی‌سازی و مردمی‌سازی به عنوان سیاست اصلی ما در این دوره مشخص شده است و به دنبال این هستیم که پدران و مادران به راحتی و در دسترس قصه و قصه‌گویی را برای فرزندان خود داشته باشند و از این طریق فرهنگ را به نسل جدید انتقال داده و تربیت کنند و بذرایمان بکارند.

علامتی بیان کرد: در این راستا دبیرخانه دائمی جشنواره قصه و قصه‌گویی را در یزد راه‌اندازی کرده‌ایم و پایتخت قصه و قصه‌گویی را به این شهر اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: تاریخ کهن یزد، مردم و فرهنگ این استان و همچنین وجود افرادی همچون مهدی آذریزدی به شهر یزد و همچنین وجود مسئولان فرهنگ دوست و حمایت از این رویدادها به عنوان دلایل انتخاب این شهر به عنوان پایتخت قصه‌گویی ایران بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: استفاده از بستر رسانه از جمله گام‌های اصلی ما بود که سعی کردیم با ثبت ملی آن و همچنین قرار گرفتن در مسیر ثبت جهانی این رویداد در این مسیر گام برداریم.

علامتی بیان کرد: امسال از ۱۴ کشور جهان در این رویداد شرکت کردند که در نوع خود بی‌نظیر بوده است و در کنار آن نیز دریافت بیش از ۱۷ هزار قصه نشان از حضور پرشور در این جشنواره بوده است.

وی افزود: ما قصه اراده و پیشرفت، قصه غزه با توجه به شرایط کنونی، جایزه ویژه سردار سلیمانی از جمله گام‌های این جشنواره در راستای جهانی‌سازی این جشنواره بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در پایان گفت: ارتقای کیفیت یکی از نقاط عطف این رویداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط