پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
برگزاری کارگاه داستان حماسی در کرج

البرز - مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان البرز از برگزاری کارگاه داستان حماسی در کرج خبر داد و گفت: در این کارگاه ۳۰ نفر از نویسندگان استان حضور داشتند.

خسرو عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، اظهار کرد: کارگاه داستان حماسی برای دومین بار در البرز برگزار شد؛ سال گذشته با حضور تیمور آقامحمدی این کارگاه را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این کارگاه از جانب دبیرخانه جایزه داستان حماسی در استان‌های مختلف برگزار و نویسندگان و اصحاب صاحب نظر در این زمینه در کارگاه حضور پیدا می‌کنند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان البرز عنوان کرد: برای اینکه محتوا و ویژگی‌های داستان حماسی تبیین و همچنین نویسندگان شهرستان‌های مختلف ترغیب شوند تا با محوریت داستان حماسی داستان کوتاه، رمان و داستان بلند خلق کنند و برای جشنواره و جایزه داستان حماسی ارسال کنند، این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

عباسی افزود: حوزه هنری استان خراسان رضوی دبیرخانه این جایزه ملی است و هر سال در قالب کارگاه‌های مختلف نسبت به آموزش و تبیین در این راستا اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته داور مرحله اول این جایزه ملی بودم که داستان‌ها و رمان‌های خیلی خوبی به دبیرخانه ارسال شد؛ برگزیدگان نیز خردادماه امسال معرفی شدند.

مسئول واحد آفرینش هنرهای ادبی حوزه هنری استان البرز یادآور شد: امسال دوره چهارم برگزار و تا آخر دی ماه مهلت ارسال آثار در دو بخش داستان کوتاه و داستان بلند وجود دارد.

عباسی با اشاره به حضور حدود ۳۰ نفر از نویسندگان البرزی در این کارگاه بیان کرد: ابعاد مختلف داستان حماسی، تعاریف و ویژگی‌های آن در این کارگاه مورد بررسی، نقد و پرسش و پاسخ قرار گرفت؛ در نهایت نیز مشارکت‌کنندگان به یک جمع‌بندی از نحوه نگارش این آثار دست پیدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها