دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
چاپ و تالیف ۷۲ جلد کتاب توسط فرهنگیان خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از چاپ ۷۲ عنوان کتاب توسط فرهنگیان استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، علیرضا کرباسچی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری به خبرنگاران اظهار داشت: این اداره کل تنها یک درصد از اعتبارات بند پژوهش را دریافت می کند که بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه اعتبارات علمی پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یک درصد از اعتبارات بند پژوهش است، افزود: در سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان و امسال نیز همین رقم اعتبار پژوهشی را در قالب فراخوان ها و قراردادها با دانشگاه ها تخصیص خواهیم داد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر افزایش اعتبارات پژوهشی بیان کرد: بدون شک افزایش اعتبارات می تواند در رشد پژوهشی بسیار مؤثر واقع شود.

کرباسچی به صدور پنجمین فراخوان کتاب در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال ۷۲ عنوان کتاب توسط فرهنگیان استان جمع آوری و به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگیان امسال شورای تحقیقات رتبه برتر کشوری را کسب کرده است، افزود: در بخش اقدام پژوهشی اثر برتر به یکی از فرهنگیان استان خراسان جنوبی تعلق گرفت.

کرباسچی با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نمایشگاه هفته پژوهش استان اقدام به نمایش دستاوردهای پژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان کرده است.

وی افزود: آثار و دست سازه های جشنواره های مختلف علمی پژوهشی دانش آموزان از قبیل جابربن حیان در مقطع ابتدایی، جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و رتبه های برتر کشوری مسابقات علمی پژوهشی در این نمایشگاه ارائه شده است.

نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری همزمان با هفته پژوهش و با مشارکت ۲۲ دستگاه اجرایی استان، در قالب ۴۴ غرفه در سالن امید دانشگاه بیرجند برپا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها