چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
همایش فلسفه و مهندسی برگزار می‌شود

«همایش فلسفه و مهندسی» پنجشنبه 9 آذرماه از ساعت 9 الی 18 در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین همایش فلسفه و مهندسی با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و فرهنگستان علوم ۹ آذر در دانشگاه خاتم در تهران برگزار می‌شود.

دبیری علمی همایش را شهید اعوانی؛ مدیر گروه فلسفه و دبیری اجرایی آن را عبداله شمیسا؛ مدیر گروه مهندسی برق دانشگاه خاتم بر عهده دارند. سخنرانان و عناوین سخنرانی آن‌ها در این همایش عبارتند از: سیدمصطفی محقق داماد (الهیات مهندسی)، علی خاکی صدیق (مهندسی و فلسفه؛ نگاهی نو در آموزش عالی)، حسین شیخ رضایی (روش‌شناسی مهندسی)، بابک نجار اعرابی (مدل‌سازی، نایقینی و پیش‌بینی)، سعیده بابایی (اخلاق هوش مصنوعی)، حسین استکی (سازمان ماژولار خودآگاهی) و یاسر خوشنویس (نقش ارزش‌ها در طراحی مهندسی).

همچنین سخنران اختتامیه همایش فلسفه و مهندسی «دایان میشلفلدر» است که با موضوع «فلسفه مهندسی؛ چه هست؟ چه خواهد شد؟» به ایراد سخن خواهد پرداخت.

فلسفه مهندسی نام حوزه مطالعاتی نسبتاً نوپدیدی است که در آن بر چیستی فعالیت مهندسی، روش‌شناسی کار مهندسان، تعامل مهندسی و اجتماع و جنبه‌های اخلاقی و زیبایی‌شناسانه کار مهندسی تمرکز می‌شود. فلسفه مهندسی با دو حوزه فلسفه علم و فلسفه تکنولوژی هم‌پوشانی دارد، اما به جنبه‌های خاص کار مهندسان نیز می‌پردازد که آن را از دیگر حوزه‌های همسایه مجزا می‌کند. آشنایی با نحوه تعامل دو حوزه فلسفه و مهندسی می‌تواند هم برای دانشجویان مهندسی و هم برای دانشجویان فلسفه جالب توجه و آموزنده باشد.

همایش فلسفه و مهندسی به صورت زنده از طریق فضای مجازی (این پیوند) برای عموم مخاطبان در دسترس خواهد بود که لینک مربوطه در روز همایش فعال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط