دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
ماجراهای یک باشگاه کتاب‌خوانی در جنگل

کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی به مدرسه می‌رود» به قلم آنی سیلوسترو با ترجمه میترا نوحی جهرمی، توانسته است نشان پنج لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بانی یک دوست جدید کتابخوان پیدا کرده؛ دختری به نام جوسی که هر یکشنبه به کتابخانه می‌آید و نه‌تنها بانی بلکه دوستان بانی هم عاشق جوسی هستند و وقتی متوجه می‌شوند دخترک برای رفتن به مدرسه جدید نگران است و می‌ترسد که نتواند هیچ دوستی پیدا کند، دست به دست هم می‌دهند تا بتوانند به جوسی کمک کنند. پس آن‌ها تصمیم می‌گیرند به مدرسه جوسی بروند و اجازه ندهند او احساس تنهایی کند؛ اما خیلی زود متوجه می‌شوند که پیدا کردن دوست‌شان میان این‌همه آدم، کار خیلی آسانی نیست!

کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی به مدرسه می‌رود» درباره دوستی است که نمی‌خواهد بگذارد دوستش تنها بماند. ماجرا از یک باشگاه کتاب‌خوانی در جنگل شروع می‌شود. بانی‌خرگوشه و دوستانش عاشق کتاب‌خواندن هستند و هر یکشنبه به کتابخانه می‌روند. جوجه‌تیغی کتاب‌های مربوط به کاردستی و هنر را دوست دارد، پرنده عاشق کتاب‌های صوتی است، خرس و موش سرشان توی کتاب آشپزی است، راکون کامپیوتر دوست دارد، قورباغه چیدن جورچین و سنجاب و موش کور هم توی قفسه‌ها دنبال کتاب‌اند. به تازگی جوسی هم به جمع‌شان اضافه شده و بانی حسابی هوایش را دارد. مثلاً کتاب‌ها را به او معرفی می‌کند یا معنی کلمه‌های سخت را یادش می‌دهد. در یک روز سرد و خشک، جوسی به بانی خبر می‌دهد که قرار است به مدرسه جدید برود و نگران است که دوستی پیدا نکند.

بانی به او دلگرمی می‌دهد که کمکش کند؛ اما به نظر شما داستان چطور ادامه پیدا می‌کند؟ کتاب‌های موردعلاقه اعضای باشگاه کتاب‌خوانی هم در ماجرا اثر دارد؟

این کتاب حال‌وهوای کتاب و کتابخانه دارد و ممکن است والدین موقع خواندن آن برای فرزندشان، به یاد خاطره‌های خود بیفتند اگر اهل رفتن به کتابخانه یا شرکت در یک باشگاه کتاب‌خوانی بوده باشند. اما اگر والدین چنین تجربه‌ای نداشته‌اند خوب است که به فرزند خود - درصورت رفتن به مدرسه- توصیه کنند که در کتابخانه مدرسه عضو شود و با دوستانش و دیگر دانش‌آموزان باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل دهد. این‌طور می‌تواند بانی‌خرگوشه و دیگر اعضای باشگاه کتاب‌خوانی او را بهتر درک کند. حتی می‌تواند در یک نمایش، این کتاب کودک را با دوستان خود اجرا کند و دوستی و کمک‌کردن به یکدیگر را تمرین. «باشگاه کتاب‌خوانی بانی به مدرسه می‌رود» از دوستی می‌گوید و کمک‌کردن به همدیگر؛ البته شکل دوستی بانی‌خرگوشه و دوستانش متفاوت است؛ چرا که از کتاب‌ها کمک می‌گیرند.

«باشگاه کتاب‌خوانی بانی به مدرسه می‌رود» را آنی سیلوسترو نوشته و تاجانا مای ویس تصویرگری کرده است. انتشارات بازی و اندیشه، این اثر مصور ۳۶ صفحه‌ای را با ترجمه میترا نوحی‌جهرمی برای کودکان بالاتر از سه سال منتشر کرده است که موفق شده به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یابد و نشان «۵ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط