یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
ارائه ۵ پیشنهاد نام‌گذاری در تقویم رسمی کشور

خراسان‌رضوی- سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌رضوی گفت: در راستای نام‌گذاری در تقویم رسمی کشور با نام مفاخر استان، پیشنهاداتی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، افشین تحفه‌گر افزود: این شورا در نظر دارد تا پنج پیشنهاد برای نام‌گذاری تقویم رسمی به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه دهد.

وی ادامه داد: روزهایی ملی به نام ابوالفضل بیهقی، بهلول گنابادی، ملا احمد تربتی و همچنین روز ملی سلسله الذهب و ورود امام رضا (ع) به نیشابور و روز غیرت به بهانه شهادت حمیدرضاالداغی ۵ پیشنهاد مشخص شورای فرهنگ عمومی خراسان‎‌رضوی است.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: تاکنون نام‌گذاری «روز ملی ابوالفضل بیهقی» و «روز ملی سلسله الذهب و ورود امام رضا (ع) به نیشابور» در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است تا در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی همچنین ادامه داد: ثبت روزهایی به نام «بهلول گنابادی» و «ملا احمد تربتی» نیز در تقویم رسمی کشور پیشنهاد و مقدمات آن فراهم شده است.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی گفت: همچنین بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی سبزوار، نام‌گذاری روزی از تقویم به نام «روز غیرت» در سالروز شهادت «حمید رضا الداغی» نیز پیگیری شده است.

تحفه‌گر همچنین با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی به موضوع ساختار شورای فرهنگ عمومی ورود کردیم اما به دنبال آن به سراغ اولویت‌هایی رفتیم که نخبگان جامعه و دستگاه های فرهنگی با آن مواجه بودند، اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی طی یک سال گذشته اولویت‌های مزبور را بررسی و اصلاح و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را نیز تنظیم کرد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اشاره به یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای سال گذشته شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: این مهم پیش‌بینی و مهندسی برنامه برای سال ۱۴۰۲ و تا پنج سال آینده بود.

تحفه گر افزود: شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در سال گذشته رتبه اول وسپس استان تهران رتبه دوم را در کل کشور به دست آورد.

وی اضافه کرد: نخستین پارک علم و فناوری دانش آموزی کشور با عنوان «سرزمین علم و فناوری نوجوانان» نیز در مشهد به بهره برداری رسید که تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: به مناسبت هفته فرهنگ عمومی، نزدیک به ۵۰۰ برنامه در مشهد و شهرستان‌ها تدوین شده است که از آن جمله می‌توان به نشست‌های تخصصی، مسابقه، رونمایی از کتاب، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و نمایش انیمیشن اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها