یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
اتصال فروشگاه‌های الکترونیکی کتاب به بانک اطلاعاتی معاونت امور فرهنگی

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت کارگروه ساماندهی بازار کتاب، گفت: اتصال فنی سکوها با بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد برای ارزیابی آثار و کتاب‌های بارگذاری و سایت‌ها و بررسی مجوز آن‌ها و توقف عرضه کتاب‌های غیرقانونی برقرار شده است.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات کارگروه ساماندهی بازار کتاب، عنوان کرد: جلسه‌های این کارگروه به‌صورت مرتب برگزار می‌شود، کارگروه‌های تخصصی نیز در ذیل آن تشکیل شده است و مشغول پیگیری برنامه‌های کارگروه هستند.

وی افزود: در این زمینه فعالیت یکی از کارگروه‌ها، پایش فضای مجازی است و سکوهایی که صفحات و کتاب ناشران را به‌صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند را شناسایی می‌کنند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعدادی از این سکوهای متخلف طی مدت اخیر شناسایی و مسدود شده‌اند، ادامه داد: تکثیر غیرقانونی، بارگذاری فایل بدون اجازه ناشر و فروش کتاب‌های بدون مجوز، بخش عمده این تخلفات بوده که مستمر و روزانه درحال رصد و پیگیری است.

احمدوند تاکید کرد: در این میان هر بازخوردی که از نویسندگان، مترجمان و ناشران درباره عرضه غیرمجاز آثار داشته باشیم را بررسی می‌کنیم، در این زمینه از پدیدآورندگان و اهالی نشر درخواست داریم که تخلفات انجام شده را به اداره کتاب اطلاع دهند تا پیگیری شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به همکاری سکوهای مختلف در شناسایی و رصد مصادیق تخلف، توضیح داد: اتصال فنی سکوها با بانک اطلاعاتی معاونت امور فرهنگی برای ارزیابی آثار و کتاب‌های بارگذاری شده در سایت‌ها و بررسی مجوز آن‌ها برقرار شده است و امیدوارم، کتاب غیرمجازی در سکوها ارائه نشود.

احمدوند با اشاره به اسامی برخی از این سکوها، گفت: این ارتباط با سکوهای بزرگی مثل «دیجی‌کالا» «طاقچه»، «فیدیبو»، «باسلام» و تعدادی دیگر از سکوهای اصلی برقرار شده است و به زودی شاهد ساماندهی در این حوزه‌ها خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها