شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کتاب مجموعه شعر ترکی آذربایجانی  «گونه باخان» در تبریز منتشر شد

آذربایجان شرقی - کتاب مجموعه شعر ترکی آذربایجانی «گونه باخان» تالیف پاشا آزاد در تبریز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در تبریز، مجموعه شعر «گونه باخان»، دفتری است مشتمل بر چهل شعر، حاوی منتخبی از شعرهای سروده شده توسط پاشا آزاد در سال ۱۴۰۰ است.

این شعرها اغلب موضوع اجتماعی دارند و بیشتر در قالب سربست (شعر آزاد) سروده شده‌اند.

این گزارش می افزاید، از نکات بارز شعرِ «پاشا»، در مجموعه «گونه باخان»؛ فرم شعری نوجویانه‌تر با زبان روان و تصویری است. نمونه شعر:

بیر قوجاق گونه باخانلا اوتورموشام / گلیب، باخیب / ایشیغینی ساچاسان

سن باخسان، داها هئچ زامان / باشی آشاغی اولماریق

این کتاب توسط انتشارات ریتم با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش در ۵۰۰ نسخه منتشر و با قیمت ۷۵ هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

مقدمه این اثر از رسول اسماعیل زاده و ویراستاری آن بر عهده حسن اومود اوغلو بوده که هر دو از چهره های مطرح ادبیات ترکی آذربایجان به شمار می آیند.

پاشا آزاد، عکاس و شاعر تبریزی است که نخستین کتاب او با عنوان «چهره های معاصر آذربایجان، پرتره چهره های فرهنگی هنری و اجتماعی آذربایجان»، در سال ۱۳۹۴ منتشر و با اقبال گسترده ای مواجه شد.

کتاب چهره‌های معاصر آذربایجان، از شخصیت های مطرح فرهنگی، هنری و اجتماعی شمالغرب کشور در محیط زندگی این افراد طی سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ عکاسی شده و شامل حوزه های موسیقی، نقاشی، سینما، تاتر، رادیو، تلوزیون، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه سازی، شعر، جامعه شناسی، پزشکی، دفاع مقدس، مداحی، وکالت، ورزش، نشر، فعالیت اجتماعی، بازار و سیاست بوده و همراه تصاویر، روایتی از این شخصیتها نیز در کتاب نوشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط