چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
مفاخر ایران به نسل‌های آتی شناسانده شود/ ضرورت حفظ آرامگاه ابن یمین

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ایران مفاخر بسیاری دارد که ابن یمین فرومدی یکی از مهمترین آنها در حوزه شعر و ادب است، گفت: این مفاخر باید به نسل های آتی شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی غروب چهارشنبه در همایش ابن یمین فرومدی به میزبانی سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خواستار توجه بیشتر به مفاخر ارزشمند شهرستان های شاهرود و میامی شد و بیان کرد: مفاخر ایران باید به نسل جوان تر شناسانده شود.

وی با بیان اینکه ابن یمین را باید به گونه ای دیگر دید و شناخت، تاکید کرد: این شاعر نامی ایران شیعه دوازده امامی بود و در دوران سربداران تاثیر بسزایی در ادبیات و شعر و شاعری کشورمان گذاشت.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نیاز داریم که جوانان کشورمان با چنین مفاخر ارزشمندی آشنا شوند، گفت: باید از مسئولان هم خواست تا در قبال این داشته ها حساسیت های بیشتری داشته باشند.

امینی با طرح این سوال که اگر ابن یمین فرومدی در کشورهای دیگر بود چطور با شخصیت و آرامگاه وی برخورد می شود؟ گفت: باید قدردان چنین داشته های گران بهای کشورمان باشیم.

وی همچنین خواستار رسیدگی به آرامگاه ابن یمین فرومدی شد و گفت: حفظ آرمگاه این شاعر نامی یک ضرورت است لذا داشته هایمان باید برایمان اهمیت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها