شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
اعتبار برنامه‌های فرهنگی مصوب کنگره شهدا تامین شود

همدان _ استاندار همدان گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری باید اعتبارات برنامه‌های فرهنگی مصوب کنگره شهدا تامین و اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، باید با تزریق اعتبارات لازم، برنامه‌های فرهنگی مصوب در راستای برگزاری این کنگره اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌های فرهنگی همچون فیلم‌نامه‌های نوشته شده و کتاب‌های در دست چاپ برای تحقق یافتن، نیاز به اعتبار و پیگیری دارد که باید دنبال شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید فیلم‌نامه‌های قوی در حوزه دفاع مقدس داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای نشان دادن عمق فرهنگ رشادت و جهادگری باید فیلم‌نامه‌های قوی و مرتبط نوشته و نقش مؤثر شهید قهاری‌سعید و شهید همدانی در آنها برجسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اگر طرح مشاوره قبل از ازدواج در استان به عنوان پایلوت اجرا شود، بدون شک تأثیر بسزایی در انتخاب همسر برای جوانان خواهد داشت.

قاسمی‌فرزاد افزود: بررسی مسائل روانکاوی زوجین می‌تواند بر کاهش طلاق‌ها و ازدواج‌های موفق مؤثر واقع شود و استانداری از مؤسساتی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند، حمایت می‌کند به طوری که اعتبارات لازم نیز از طریق استانداری تزریق خواهد شد.

هزینه مشاوره ازدواج از محل سند فرهنگی و استانداری تأمین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز اظهارکرد: باید بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم که در جامعه خانواده‌ها وارد مسأله ازدواج شوند و برای یک ازدواج موفق به مشاوره‌های خانوادگی مراجعه کنند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی تاکید کرد: امروز می‌بینیم قبل از ازدواج، مسأله مشاوره برای خانواده‌ها و زوجین بسیار ضعیف‌تر است به طوری که به عنوان یک مسأله حائز اهمیت به آن توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز است زوجین تست‌های روان‌شناختی را انجام دهند، تصریح کرد: افراد برای شناخت بهتر یکدیگر نیاز است که تست‌های روانشناختی را به کمک روانشناس انجام دهند تا در نهایت ازدواج موفق‌تری داشته باشند و با احساس و عواطف تصمیم نگیرند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اگر مجموعه‌ای بخواهد فعالیت روانشناسی انجام دهد، باید مورد حمایت قرار گیرد، اضافه کرد: مجموعه روانشناسی که تحت‌نظر استانداری بخواهد فعالیت کند، باید مورد حمایت قرار بگیرد به طوری که اگر استان همدان به عنوان پایلوت بخواهد طرح مشاوره اجباری قبل از ازدواج را اجرا کند، نیاز به همکاری و همراهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این مرکز در حال فعالیت است اما مکان مناسبی ندارد و با وجود ساختمان‌های فرهنگی در سطح استان، مکان محدودی را به آنها اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی است که طلاق را در استان کاهش دهد به طوری که در این زمینه نیاز است شهرستان‌هایی که آمار طلاق بیشتری نسبت به جمعیتشان دارند، کنترل شوند و از مشاوره بهره‌مند شوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هزینه‌های مشاوره برای خانواده‌ها باید رایگان باشد، خاطرنشان کرد: این برنامه باید به گونه‌ای باشد که از زوجین هزینه‌ای دریافت نشود و هزینه مشاوران توسط شورای فرهنگی و از محل سند فرهنگی و استانداری تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها