یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
افتتاح اولین کتابخانه ویژه کودکان در زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح اولین کتابخانه تخصصی کودکان تحت عنوان «هدهد سفید» در طبقه فوقانی کتابخانه گلشهر زنجان خبر داد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اولین کتابخانه تخصصی کودکان تحت عنوان «هدهد سفید» به زودی در زنجان افتتاح می‌شود.

رضاخانی با بیان اینکه ترویج مطالعه برای کودکان و نوجوانان ضروری است، اظهار کرد: اندیشه سازی و نهادینه کردن فرهنگ در کودکان و نوجوانان از راه مطالعه و کتاب خوانی میسر می‌شود و امروزه کتابخانه‌ها به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی می‌کوشند تا راه های جدیدی برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه ایجاد کنند.

این مسئول عنوان کرد: درحال حاضر کارکرد کتابخانه‌های عمومی گسترده و متنوع است و صرفاً به سالن مطالعه و امانت کتاب محدود نمی‌شود.

وی افزود: در رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی، ورود جدی کتابخانه‌ها به حوزه کودک و ارائه خدمات تخصصی برای این گروه سنی حائز اهمیت است. در همین راستا، اولین کتابخانه ویژه کودکان در زنجان تحت عنوان «هدهد سفید» افتتاح می‌شود.

رضاخانی تصریح کرد: کتابخانه کودکان هدهد سفید به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه گلشهر زنجان قرار دارد و شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب بازی است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: فضاسازی زیبا برای جذب کودکان جهت حضور در کتابخانه‌ها اهمیت دارد و تلاش کردیم طراحی این کتابخانه به گونه‌ای باشد که در فضایی شاداب و متناسب با ذائقه مخاطب امروزی به کودکان خدمات ارائه دهد.

این مسئول با با یادآوری اینکه بیشتر اعضای کتابخانه های عمومی استان زنجان را کودکان تشکیل می دهند، ادامه داد: در راستای ایجاد سرگرمی، تشویق کودکان به کتاب و کتابخوانی و آموزش آنها، برنامه‌های متعددی از قبیل نقالی، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه‌ها و تولید محتوا برای مادر و کودک، ارائه آموزش هایی به کودکان بر پایه کتاب، نشست‌ها و دورهمی‌ها در حوزه کودک و… در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱ باب کتابخانه در استان زنجان وجود دارد که از این بین ۸۳ باب کتابخانه به صورت نهادی و الباقی به صورت مشارکتی مدیریت می‌شود و به زودی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «هدهد سفید» افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط