یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
نشست برگزاری همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی برگزار شد

ایلام- نشست برگزاری همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی با هدف هم‌اندیشی برگزاری مراسم اختتامیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشست هم‌اندیشی برگزاری اختتامیه همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی برگزار شد.

در این نشست، علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی و رسانه‌ای، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و کارشناس شورای فرهنگ عمومی، با دکتر علی‌محمدی رییس دانشگاه ایلام و معاونین فرهنگی، پژوهشی این دانشگاه به منظور هماهنگی و هم‌افزایی برای برگزاری آئین اختتامیه همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه درخصوص نحوه برگزاری آئین اختتامیه همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در دانشگاه ایلام بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

برگزاری دو پنل تخصصی، ارائه مقالات برگزیده توسط مؤلفان به صورت جداگانه در صبح، برگزاری آئین اختتامیه همایش در عصر و تجلیل از برگزیدگان همایش از جمله برنامه‌های این همایش در روز اختتامیه است که مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با هدف تبیین مبانی، مفاهیم، نظریه‌ها و تحوّلات تاریخی حکمرانی اسلامی با تکیه بر عصر رضوی، توصیف و تبیین شاخص‌های حکمرانی اسلامی از منظر امام رضا (ع)،تبیین کارکرد مفهوم امامت در ماهیت و ساختار حکمرانی اسلامی، شناخت مؤلفه‌ها، روش و ابزارهای حکمرانی اسلامی با الهام از سیره و معارف رضوی و شناخت و تبیین اقتضائات و الزامات استقرار و استمرار حکمرانی اسلامی مبتنی بر آموزه‌های رضوی اولین همایش بین‌المللی علمی-پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایبنا آئین اختتامیه همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی ۸ آبان در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها